היחידים שהרוויחו מהסגר

בעקבות הסגר: זינוק בקצב העבודות על ציר בר אילן בירושלים

העובדה שהצירים ריקים יחסית מתנועה מאפשרת למשאיות עפר, טרקטורים וכלים כבדים לעבוד בקצב גבוה יותר, ולעקוף את הלו"ז המתוכנן • וועד תושבי שכונות הצפון: "אנו שמחים על הניצול הנכון של והיעיל של תקופת הסגר ומקווים כי לו"ז העבודה יתקצר עוד" (תחבורה, מקודם)

צומת שמגר טרום העבודות (צילום: מתוך מפות גוגל)

מסתבר שלסגר יש גם צד חיובי: בעקבות הסגר שנמשך בשבועות האחרונים תושבי אזור רוממה ובר אילן נהנים מקצב התקדמות גבוה במיוחד בעבודות, מה שמקצר בפועל את תקופת העבודות וקשיי התנועה של תושבי האזור. העובדה שהצירים ריקים יחסית מתנועה מאפשרת למשאיות עפר, טרקטורים וכלים כבדים לעבוד בקצב גבוה יותר, ולהקדים את הלו"ז המתוכנן.

העבודות באזור כוללות שיפור תשתיות נרחב בכלל השכונות הגובלות בציר בר אילן, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. בין היתר יצא לדרך מהלך נרחב להטמנת עמודי חשמל, בשיתוף פעולה עם חברת חשמל, על מנת להגביר את הבטיחות של תושבי האזור, ולמנוע קרינה מיותרת משנאי מתח. כזכור רק לפני שבועיים אדם נהרג בקרית מלאכי לאחר שכבל חשמל שניתק, פגע בו. הצורך בהטמנת קווי המתח הוא חשוב ומציל חיים, מעבר למשמעות האסתטית ושיפור חזות פני העיר.

בנוסף הורחב פתח היציאה מרחוב תכלת מרדכי לרחוב שמגר, לאחר שהמעבר הצר עד עתה הקשה על מכוניות להשתלב בציר שמגר ולהיכנס לרחוב תכלת מרדכי. השיפור הוא חלק מהסדרת צירי התנועה באזור להקלה על התושבים, בדגש על תקופה זו שבה צפויים קשיי תנועה בעקבות העבודות באזור.

בנוסף כלל המרחב הציבור בשכונות הגובלות בבר אילן שודרגו באופן משמעותי כאשר העובדות כוללות בין היתר סלילת והרחבת מדרכות חדשות, הקמת איי תנועה חדשים לבטיחות תושבי השכונות, פינות עצים וצל, ספסלי רחוב למען האוכלוסייה המבוגרת באזור, נגישות גבוהה לעגלות, וזאת בנוסף להטמנת פחי אשפה ותאורת רחוב חדשה בכל האזור.

הפרויקט יבטיח שיפור דרמטי בתשתיות התחבורה באזור בשנים הבאות, והוא מהווה בשורה של ממש לתושבי ירושלים כולה. במסגרת הפרויקט, ישופרו כלל תשתיות התחבורה לאורך הציר, והרכבת הקלה תספק אפשרות לגישה נוחה ומהירה בין חלקי העיר, תשפר את זיהום האוויר ותסייע לאזור להיחלץ מהכאוס התחבורתי בו הוא שרוי בשנים האחרונות.

כלל הגורמים במעורבים בפרויקט מתריעים על סכנות הבטיחות שיש באזורי העבודות ומבקשים להזהיר גדולים על הקטנים, להישמר מאזורי העבודות בהם מוצבים כלים כבדים ומסוכנים ולהשגיח בשבע עיניים על הילדים ובני הנוער מהתקרבות מסוכנת לאזורי העבודות. בתקופה האחרונה חולקו חומרי הסברה ייעודיים בנושא לתושבי האזור, ומתקיים דיאלוג פורה בין התושבים לחברות המבצעות לשמירה על ביטחון התושבים.

תושבי השכונות מביעים שביעות רצון וקורת רוח מגל השיפורים שתושבי האזור ממתינים להם כבר שנים רבות. "אנו שמחים על הניצול הנכון של תקופת הסגר ומקווים כי לו"ז יתקצר עוד. מדובר במהפכה אדירה שמשתלבת בתכנית לשיפור התחבורה הציבורית באזור כולו" אומרים בוועד שכונות הצפון. "אנחנו רוצים לציין לטובה את ההתקדמות המהירה עם הסדרי התנועה החליפיים, ושמחים על השינוי המבורך באזור כולו, שיבטיח את המשך התפתחות השכונה בשנים הקרובות. השיפור הכולל בתשתיות ובחזות השכונות הוא מבורך ומתבקש, ואנו מודים לכלל הגורמים שהובילו אותו, בעירית ירושלים, בתכנית אב ובמשרד התחבורה".

מתכנית אב לתחבורה מסרו: "מדובר במהלך שמשתלב בהשקעה הנרחבת בשכונה, בשיתוף פעולה עם רבני השכונה והתושבים על מנת לאפשר לשכונה להתפתח ולהכיל את הציבור הנרחב שמתגורר בה. תכנית הרכבת הקלה ממשיכה להתקדם במלוא המרץ בשיתוף פעולה מלא עם נציגי הציבור חרף הפרעות מצד גורמי שוליים. אנו נמשיך לפעול למען הצעדתה של ירושלים קדימה ושיפור איכות החיים בשכונות".

חבר מועצת העיר ירושלים הרב דוד זוהר מסר בתגובה: "לאורך כל התקופה אנו עומדים בקשר ישיר עם התושבים ופועלים על מנת לסייע להם חרף הקשיים הרבים שהם חווים בעקבות עבודות התשתיות הנרחבות באזור. אני שמח על הזכות להוביל את שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים ובטוח שרק באמצעות המשך שיתוף הפעולה, נוכל לסייע בשיפור משמעותי של תשתיות התחבורה באזור כולו, למען העיר ירושלים ותושביה".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר