מעצרו הוארך

החשוד בהצתה: "החרדים בבני ברק שונאים אותי"

חשוד נוסף נעצר בחשד למעורבות בהצתה של האוטובוס בבני ברק. מעצרו הוארך בחמישה ימים. הנער ועורך דינו מכחישים את הטענות, וטוענים כי רק צילם את האירוע (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: יוסי ויזל)

חשוד נוסף נעצר בחשד למעורבות בהצתה של האוטובוס בבני ברק. השופטת האריכה את מעצרו בחמישה ימים בחשד למסוכנות, שיבוש וצרכי חקירה.

החשוד הכחיש בבית המשפט את ההאשמות נגדו: "אני רוצה להגיד שאני בכל הפגנה מתעד את כל הבלאגן שיש. אם אני חס ושלום הייתי עושה משהו, לא הייתי מתעד. אני תיעדתי גם באירוע הזה. רואים בכל המצלמות שאנשים צילמו את מי ששרף. בשום מקום לא רואים אותי. אני יכול להביא מאה עדים מההפגנה שיעידו שלא עשיתי כלום חוץ מלצלם. הרבה מהחרדים בבני ברק שונאים אותי שאני מצלם שם".

עורך דינו התייחס לסרטונים שבידי המשטרה ואמר: "בסרטונים האלה החשוד הזה לא נראה מצית, לא נראה תוקף, והדבר היחיד שרואים שם זה אדם שנוכח בזירה כפי שהוא אכן מאשר ובנוסף גם אולי צוהל ומתעד את האירועים".

(צילום: חדשות כל העולם)

השופטת קבעה כי "מעיון בתיק החקירה עולה, כי קיים חשד סביר כנגד החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו, אם כי לעניין קשירת הקשר מדובר בחשד בסיסי ראשוני. בעניין החשד הסביר, יש להפנות לראיה אשר יש בה כדי להצביע על החשוד ועל הפעילות שלו כמי שמשלהב ומתסיס את כלל הנוכחים באירוע".

"עניין זה מתכתב עם הראיה אשר מתארת בפרוטרוט את התנהלותו של החשוד במהלך אירוע הצתת האוטובוס ואף מדגישה כי מעבר להתססה ולמעורבות פעולה בהתקהלות וההשתתפות האסורה, הרי שהוא פועל פעולה אקטיבית ממש ואף הצית את האוטובוס", אמרה השופטת.

היא התייחסה לטענות החשוד ואמרה, "ההגנה והחשוד טוענים שייתכן ובאותו מגזר יש מי שמנסה להתאנות לחשוד, שכן מדובר בזרם אחר ויש סכסוכים פנימיים. אולם, אותה ראיה, היא ראיה שבשלב הזה נותנת מענה ונראה, על פניו, כי לא מדובר במי שמכיר את החשוד או שיש לו סכסוך עמו".

(צילום: חדשות כל העולם)

"בשולי הדברים, אומר כי מדובר באירוע חמור מאוד שרק תחילתו יכול להיות מובן, אולם סופו מי ישורנו. במקרה זה אמנם לא היו נפגעים בגוף, מה שלא ניתן לומר על נפגעים בנפש (מבחינה נפשית) שכן האוטובוס של הנהג הוצת כליל תוך כדי התנהגות ברוטלית של כל מי שהיה בסמוך. עוד בעניין טענה של הסנגורית אומר שמי שניתן היה לזהות ולהביא הובא. כמובן שככל שיזוהו אנשים נוספים יש להניח שהמשטרה תפעל כפי שתמצא לנכון", אמרה השופטת.

"אשר על כן – ותוך התחשבות ברשימת פעולות החקירה שהוצגה לפניי – אני נעתרת לבקשה, גם אם באופן חלקי, ומורה על הארכת מעצרו של החשוד עד ליום 31 בינואר 2021 ,בשעה 00:12", פסקה השופטת.

כזכור, ביום ראשון בערב, במהלך המהומות הסוערות בבני ברק, נקלע לרחוב השומר נהג אוטובוס של חברת 'אפיקים', ומספר נערים החלו לתקוף אותו באלימות פראית. הנערים יידו לעברו אבנים והתיזו גז פלפל. הנהג, בן ה-41, נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, כשהוא עם חבלות.

לאחר מכן, הוצת האוטובוס והחל לבעור תוך שהוא מסכן בבירור את תושבי הרחוב, שהחום הרב מלהבות האש, החל להמיס את חלונות ביתם, עד שהם נאלצו לפנות את בתיהם, באמצע הלילה, מחשש לשלומם ולשלום ילדיהם הקטנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר