לחץ פוליטי

דגל התורה מאיימת על אגודת ישראל: "נרוץ לבד"

יהדות התורה המאוחדת לקראת פילוג? בדגל התורה מעלים רשימת דרישות תוך הבהרה לאגודת ישראל כי אם אלו לא ייענו, יתמודדו עצמאית: "שהחסידים יעשו בלוק עם סמוטריץ'" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

'יהדות התורה' לקראת פילוג? ב'דגל התורה' יש מי שמאיים כך היום (רביעי), שבוע לפני הגשת הרשימות, תוך שהוא מבקש לנצל את המאבק הפנימי אצל האחות החסידית של המפלגה, 'אגודת ישראל' - לטובתם.

ע"פ דיווח בחדשות 12, בכיר ב'דגל התורה' צוטט, שבוע לפני סגירת הרשימות: "המשא ומתן עם 'אגודת ישראל' התפוצץ - נרוץ לבד".

בכיר בסיעה הליטאית הוסיף כי מבחינתו, החסידים יכולים לעשות בלוק עם בצלאל סמוטריץ' או הפלג הירושלמי, ו"למקסם את הכח החרדי".

ב'דגל התורה' הרשמית לא מוכנים למסור הודעות כאלו וממשיכים בקו האחדות ואי פירוק המפלגה המשותפת: "אנחנו עושים את כל המאמצים למצות את המו"מ מול 'אגודת ישראל'", נמסר - אך ללא הכחשה ברורה על הדברים שצוטטו.

סביר להניח שאין באמירה שפורסמה כוונה אמיתית, אלא לחץ פוליטי שמפעילים גפני ואנשיו על ליצמן ומפלגתו המפורדת, כדי לשפר את מצבה הפוליטי של 'דגל'.

ב'דגל' מסבירים כי הם רוצים לבחור תפקיד ראשונים ולהיות ראשונים ברשימה, גם נשמור לעצמנו את בחירת התפקיד הראשונה, כדי שמשה גפני ישאר יו"ר ועדת הכספים, וגם נרצה לקחת לכם את המקום הראשון ברשימה - כדי להבטיח ח"כ ליטאי נוסף בכנסת הבאה, יצחק פינדרוס במקרה זה.

גם לשני הנציגים האחרים של היהדות הליטאית, אורי מקלב ויעקב אשר, יש רצון בכך - ולו בשל העובדה כי יוכלו להישאר בתפקידיהם המשפיעים גם בכנסת הבאה, מקלב כסגן שרת התחבורה ואשר כיו"ר ועדת החוקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר