החרדים ניצחו

הגדלת קנסות וסגר: האיום של בני גנץ בוטל

יו"ר 'כחול לבן' לחץ את ראש הממשלה לשכנע את הסיעות החרדיות להעביר את חוק הגדלת הקנסות כלשונו. בסוף, הסגר אושר במליאה והעלאת הקנסות נתקע אצל אשר (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה אתמול (שלישי) את הגדלת הקנסות בקריאה ראשונה, אבל לחץ כבד שהפעיל בני גנץ עבד נגדו, לפחות לעת עתה: יו"ר 'כחול לבן' לא היה מוכן לוותר על אף פסיק מהצעת החוק הממשלתית, אותה ניסה לקדם רה"מ בנימין נתניהו לפני כשלושה חודשים, ולחץ את 'הליכוד' לעימות מול הסיעות החרדיות.

נתניהו דרש מדרעי, ליצמן וגפני הבטחה שהחוק יעבור תוך יממה במליאה, והשלושה הסכימו אפילו להכפלת הקנס - מעד 5,000 ש"ח הנהוג כיום, לעד 10,000 ש"ח.

בדיוני ועדת החוקה, בראשותה יושב ח"כ יעקב אשר, דרש היו"ר תיקונים כאלו ואחרים, שנמשכו עד היום בצהריים, אז הוועדה יצאה להפסקה.

כשחזרה הוועדה, הודיע לפתע יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מ'הליכוד' כי הוא מצטרף לעמדת 'כחול לבן' בחוק, אך אז החליט יו"ר הוועדה יעקב אשר למנוע את כינוסה מחדש - עניין שמונע את אישור העברת החוק לקריאות שנייה ושלישית במליאה.

'הליכוד', שלא יכולה לצאת כלפי חוץ בהסכמה פומבית לסיעות החרדיות, פרסמה תגובה רשמית: "בניגוד לנטען, 'הליכוד' תתמוך בהעברת חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית. אם 'כחול לבן' והמפלגות החרדיות יגיעו להסכמות על שינויים קטנים 'הליכוד' כמובן תתמוך בכך, ואם לא תושג הסכמה 'הליכוד' תתמוך בחוק הקנסות המקורי". כאמור, ההודעה פורסמה רק לאחר הודעת ח"כ יעקב אשר כי יעצור את דיוני הוועדה בחוק הגדלת הקנסות.

איום שר הביטחון גנץ היה להפיל את תקנות הסגר במליאה, כך ייצא שהחלטת הממשלה על הארכת הסגר בשבוע תתבטל למפרע - וכל הקנסות שניתנו יבוטלו. ב'יהדות התורה' קראו לכולם להצביע, 'הליכוד' הגיעה גם היא, ומעט הח"כים שנותרו ל'כחול לבן' לא יכלו למנוע את אישור תקנות הסגר.

כך יצא שבמקום שגנץ יקבל את רוב הסעיפים שדרש, כרגע הוא נותר בלי כלום: ללא חוק קנסות חדש ועם סגר מאושר. כרגע הלחץ שיפעיל שר הביטחון יעבור לשאלת הארכת הסגר במספר ימים נוספים, כפי שדורש משרד הבריאות.

'כחול לבן' כבר הודיעה בנושא, לפני שעה קלה: "לא תתקיים שום ישיבת ממשלה על הארכת הסגר אם לא תהיה אכיפה אחת לכולם. או שכולם ישמעו לסגר - או שלא יהיה פייק סגר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר