"לא גחמת בחירות" • צפו

גנץ הציג מתווה חדש לגיוס: "איחוי הקרעים"

שר הביטחון בני גנץ קיים הצהרה בשידור חי, בה הוא הציג את חוק הגיוס החדש שבכוונתו להעביר, משווה את החרדים לערבים ואומר: "הבלוף הזה לא יכול להימשך" • צפו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)

שר הביטחון בני גנץ, כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים בשידור חי והציג מתווה חדש לגיוס חרדים. לדבריו, "למעלה מ-50% מצעירי ישראל אינן מתגייסים לצה"ל, אלו בדיוק אותם הצעירים שבישובים שלהם מוסדות הלימוד נשארים פתוחים בקורונה, אלו בדיוק אותם הצעירים הערביים שבישוביהם אין תשתיות".

הנאום של גנץ (מתוך הפייסבוק של גנץ)

את דבריו פתח גנץ בנוגע לחוק הגיוס ואי אישורו במשך תקופה ארוכה: "פעמיים הסכמתי לבקש דחייה בחוק הגיוס ולמעלה מעשור שנתניהו בשלטון והמצב רק הלך והחריף".

"צה"ל הפך מצבא העם לצבא חצי העם, יש שמשרתים ויש שמשתמטים, ביטחון ישראל בסכנה ועתידה מוטל על הכף. עדכנתי את היועמ"ש שאין בכוונתי לבקש ארכה בעתירה על חוק הגיוס מבלי שיאושר מתווה השירות בממשלה".

למה הוא נזכר רק עכשיו, האם יש קשר לבחירות? לדברי גנץ: "זוהי לא גחמת בחירות אלא המשכו של תהליך סדור, תוך שנה תוקם מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית, וצורכי צה"ל יקבלו את הבכורה. שאר המשרתים יופנו לשירות חליפי שיופעלו ע"י גורמים אזרחיים בלבד. כך חרדים יוכלו לתרום בארגוני חסד".

"תוך שנה", הוסיף גנץ, "תוקם מנהלת שירות משותפת אזרחית וצבאית, וצורכי צה"ל יקבלו את הבכורה. שאר המשרתים יופנו לשירות חליפי שיופעלו ע"י גורמים אזרחיים בלבד. כך חרדים יוכלו לתרום בארגוני חסד, כל אחד יתרום שנתיים למען האחדות. אותן זכויות - אותן חובות, גיל הפטור לחרדים יירד ל-22 כך שעשרות אלפים יוכלו לצאת ולעבוד".

"אחרי מספר שנים נגיע לשירות לכולם, גם לומדי תורה. הכל תחת מכסות שנתקין במשותף, כך נתחיל באיחוי הקרעים שנפערו פה ומאיימים על החוסן שלנו, אם המתווה לא יקודם, עמדתי לבג"ץ תהיה נגד מתן דחייה במימוש חוק הגיוס. עצימת העיניים הסתיימה".

גנץ החריף את דבריו לקראת סיום ואמר: "הבלוף הזה לא יכול להימשך, לא עוד איש הישר בעיניו יעשה, אלא אנשים ישרים יעשו את הדבר הנכון".

עפר שלח, יו"ר מפלגת 'תנופה' הגיב לדברי גנץ ואמר: "בחיאת בני, תשעה חודשים אתה שר ביטחון ועכשיו אתה בא?"

"'מתווה הגיוס'", של גנץ הוא העתק דהוי של מה שהצגתי כבר לפני חמש שנים, עם חור אחד ענק: ״שירות קהילתי״ שהוא פתח לרמאות ונתונים שקריים. אבל יותר חשוב: בחיאת בני, תשעה חודשים אתה שר ביטחון ועכשיו אתה בא? הרי ברור שחיכית עד שיהיו בחירות ויהיה ברור ששום דבר לא יקרה".

מנכ"ל השירות האזרחי, ראובן פינסקי, מסר: "להצהרת משרד הביטחון בנוגע למתווה שירות חדש אין משמעות מעשית. יש להבינה אך כחלק מקמפיין פוליטי. השירות האזרחי נמצא בשנת שיא של 18,000 מתנדבים, ובעשייה חסרת תקדים. פעילות הרשות אינה קשורה בשום צורה לשר הביטחון. הצהרות בחירות לא תעצורנה את התנופה החשובה הזו"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר