אחדות או פילוג

ירוצו עם 'דגל'? בכירי 'בעלזא' והפגישה החשאית בבני ברק

בצל האיומים של בכירים ב'דגל התורה' להתפצל ולרוץ לבד והמשבר בתוך 'אגודת ישראל', נצפתה הערב משלחת מבכירי חסידות בעלזא, עולה לפגישה חשאית במעונו של מרן שר התורה (חסידים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מבעלזא (צילום: דוד כהן ויונתן זינדל - פלאש 90)

בצל האיומים של בכירים ב'דגל התורה' להתפצל מ'יהדות התורה' ולרוץ לבד והמשבר בתוך 'אגודת ישראל', הערב (רביעי) נצפתה משלחת מבכירי חסידות בעלזא, בסמוך לביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בין חברי המשלחת המכובדת נראו הגאון רבי פנחס פרידמן, ראש הכוללים של בעלזא והחברותא של האדמו"ר, יחד עם מיכל הלברשטאם, נציג החסידות בירושלים, ובכירים נוספים בחסידות.

המשלחת מבעלזא נצפתה עולה לביתו של מרן שר התורה ברחוב רשב"ם בבני ברק, ולפי הערכות, הם נועדו בין היתר עם ר' יענקי קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה.

כפי שסוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', בחסידות בעלזא עשו יד אחת עם 'שלומי אמונים' וסגן השר מאיר פרוש, במאבקם מול השליטה המוחלטת של 'הסיעה המרכזית - חסידות גור', בכל הנעשה ב'אגודת ישראל', בדרישה לשוויוניות בקבלת ההחלטות.

כידוע, בבעלזא טוענים כי ב'אגודה' מזלזלים בהם לאורך שנים, ואף לא מתחשבים כלל בדעתו של האדמו"ר - לא בסוגיית הגיוס, לא בעניין הקורונה ולא בנושאים נוספים, והגיע הזמן לעשות לכך סוף. כעת, עומדות בפני חסידות בעלזא מספר אופציות.

הראשונה שבהן - אופציית האחדות, קרי: ריצה משותפת עם 'אגודת ישראל', רק בתנאי שיזכו ליחס הולם, בסיעה החסידית, בניגוד למה שהתרחש עד כה. אלא שלאור המבוי הסתום במו"מ מול הסיעה המרכזית, הם צפויים להבהיר ל'דגל התורה' שלא יקחו את יעקב ליצמן כבעל הבית היחיד של הסיעה החסידית.

"למה 'דגל' מנהלת משא ומתן רק עם ליצמן? הוא לא מייצג את כל 'אגודה', הוא מביא הרבה פחות ממה ש'דגל' לבדה מביאה והיחס צריך להיות בהתאם", אומרים בבעלזא ומבהירים כי יש עוד סיעות ועוד חסידויות, וליצמן מייצג רק את חסידות גור - ואולי גם את חסידות ויז'ניץ, עליה הם שולטים - כך שבמידה ו'דגל' תהיה מעוניינת בריצה משותפת במסגרת 'יהדות התורה', שתיטול על עצמה או מי מטעמה את משימת האחדות בין הפלגים ב'אגודה', כדי שהדבר יצא אל הפועל.

לצד זאת, בצל הקולות הנשמעים ב'דגל התורה' על הפיצוץ במשא ומתן עם 'אגודת ישראל', הרי שבמקרה של ריצה נפרדת של 'דגל' ו'אגודה', בבעלזא עשויים לשקול לחבור דווקא ל'דגל התורה', שיכולה להעניק לסיעה החסידית, הרבה יותר ממה שב'אגודה' נותנים לה.

לא ברור אם ההגעה של בעלזא הינה חלק מהציר החדש עם 'שלומי אמונים' וחיפוש בריתות חדשות או שבאו לבדם משום שגם הם מבינים כי בסופו של יום כל אחד דואג וידאג לעצמו, ולכן הם מבקשים לבדוק את כלל האופציות העומדות בפניהם - כולל ריצה עצמאית של החסידות עם 'דגל התורה'.

כזכור, מוקדם יותר הערב, דיווח יאיר שרקי ב'חדשות 12' כי בכיר ב'דגל התורה' טוען הערב: "המשא ומתן עם 'אגודת ישראל' התפוצץ - נרוץ לבד". הבכיר, אף הציע ל'אגודת ישראל' לחבור לבצלאל סמוטריץ' או ל'פלג הירושלמי', כדי "למקסם את הכוח החרדי", כלשונו.

ב'דגל התורה' הרשמית ממשיכים בקו האחדות ואומרים כי "אנחנו עושים את כל המאמצים למצות את המו"מ מול 'אגודת ישראל'", אך ללא הכחשה ברורה על הדברים שצוטטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר