התחלואה מטפסת

אדלשטיין: "יציאה עכשיו מהסגר - הפקרות; המצב - קשה"

שר הבריאות יולי אדלשטיין אומר כי "גל התחלואה מסרב לרדת, כנראה בגלל המוטציה שמשתוללת"; הוא הוסיף כי "בבתי החולים המצב מאוד קשה, זה מצב שלא היה כמותו מאז פרוץ המשבר" (חדשות)

השר יולי אדלשטיין (צילום: Flash90)

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (חמישי) בתדרוך שמסר כי מצב התחלואה קשה מאוד ולכן אין מנוס מלבד להמשיך את הסגר המהודק.

"לצאת מהסגר במצב התחלואה הנוכחי זו הפקרות. משרד הבריאות לא ישחק את משחק ה'כאילו סגר'. בממשלה יצטרכו לבחור, או המשך סגר או פתיחה מלאה", אמר השר.

לדברי אדלשטיין, "משרד הבריאות, מערכת הבריאות, עושים את הכול כדי לבלום את כל התחלואה, המאמץ הוא מאמץ אדיר והוא מתבצע בכמה חזיתות. מצד אחד אנחנו מנהלים מבצע חיסונים חסר תקדים, ייחודי מסוגו בעולם. אני בעצמי מתקשה להאמין, 1.5 מיליון ישראלים אחרי חיסון מלא של שתי הזריקות. אבל במקביל אנחנו רואים גל תחלואה שמסרב לרדת".

מדוע התחלואה עולה? לדברי אדלשטיין, "כנראה הסיבה לכך היא אותה מוטציה שמשתוללת. הצלחנו לבלום את העלייה בתחלואה אבל אנחנו לא רואים את אותה ירידה שהיינו רגילים לראות אחרי שבועיים של סגר בפעמים קודמות".

"בבתי החולים המצב מאוד קשה, זה מצב שלא היה כמותו מאז פרוץ המשבר. יותר מ-1,100 חולים קשים בקורונה ומתוכם מאות במצב קריטי, מונשמים ובטיפול נוסף כזה או אחר".

אדלשטיין הוסיף כי הוא מבין את הקושי של הציבור. "כולנו עייפים, כולנו רוצים לחזור לעבודה, להחזיר ילדים לבית הספר, אבל לצאת מהמצב הנוכחי של התחלואה מהסגר זה הפקרות, זה מצב שלא נוכל לעמוד בו, זה לבוא עוד שבועיים שלושה לאותם בעלי עסקים שיסגרו פעם נוספת שתמוטט אותם לגמרי. חוסר אחריות".

"הסגר הוא למען בריאות הציבור ולכן גם בממשלה וגם בכנסת יצטרכו לבחור - או המשך הסגר או פתיחה מלאה, עם כל מה שמשתמע מכך".

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי משרד הבריאות ידון בשבוע על הסרת התעדוף בחיסונים. "זה ייפתח לכלל האוכלוסייה בקרוב מאוד. אני מרגיש שיש עדיין אווירה שדוחפת להתחסן. אני מעריך שככל שנרד בגילאים יהיה קשה יותר לגרום לאנשים להתחסן, כי המחלה יותר קלה. חשוב להגיד שצריך להתחסן".

גם אש הסביר כי "הירידה במקדם ההדבקה הגיעה עד 0.9 ונשאר שם - ככל הנראה בגלל המוטציה הבריטית אנחנו לא יורדים מעבר לזה. בבריטניה יש הערכה שהזן הזה גורם לתחלואה קשה יותר, יכול להיות שזה מה שאנחנו רואים בבתי החולים".

לדבריו, "כל עוד מספר החולים הקשים לא יורד בימים הקרובים, אנחנו לא יכולים לצאת מהסגר. שואלים אותנו למה אנחנו לא מביאים יעדים ברורים, אנחנו רוצים לראות מגמות ולפי זה לחשוב על אסטרטגיות יציאה. אנחנו רואים שכשעולים מעל 500 חולים קשים בבתי החולים אין אפשרות לקיים טיפול טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר