הקרב על הקנסות

פשרה: הסגר יוארך ביום - כחול לבן מתנגדים

לאור התנגדות בני גנץ להאריך את הסגר עד לאישור חוק הקנסות הציע יו"ר הכנסת פשרה שתדחה את הויכוח ליום שני, אבל גם לכך התנגדו: "מספיק עם ניסיונות התחמון" (חדשות)

(צילום: Hillel Maeir/Flash90)

יו"ר הכנסת, יריב לוין, הציע היום (חמישי) שהממשלה תאריך את הסגר ביום אחד בלבד, עד ליום שני הקרוב - אך גם להצעת פשרה זו התנגדו ב'כחול לבן'.

בני גנץ מתעקש כי כחול לבן לא תתמוך בהארכת הסגר עד שיאשרו את הצעת החוק להעלאת הקנסות, כפי הגירסה המקורית של החוק ובלי הניסיונות להכניס שינויים.

בשל כך, ובגלל התנגדות הערבים לאשר את חוק הקנסות, הציע יו"ר הכנסת פשרה: אישור הסגר היום עד ליום שני, ואז לאשר את חוק הקנסות והארכה נוספת של הסגר.

לדברי לוין, "נדמה לי שאם יש משהו ענייני ולא ניסיון לייצר משחק פוליטי, אין שום סיבה לא לאמץ את הפתרון, שנותן מענה לכל הסוגיה".

"הציפייה שלי ממי שכיהן כיו"ר כנסת היא לא לבוא בדרישה שיא אפשר לקיים אותה ושתיצור מצב שבו כל כללי הדיון הפרלמנטריים נרמסים על ידי הממשלה מול לפחות סיעה אחת באופוזיציה".

"לו הייתי מנסה לכנס היום את הכנסת, סביר להניח שהיה נתקל בהתנגדות עזה של סיעות האופוזיציה וכנראה המהלך היה מסוכל לחלוטין גם בהיבט המשפטי. נדמה לי שמי שמחפש את טובת העניין ורוצה שהחוק יעבור, הסגר יתקיים, והכנסת תפעל באופן תקין - הפתרון מונח והוא פשוט".

בתגובה מסרו כחול לבן כי "לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני - לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר