"אכיפה שקרית וכוחנית"

"לא בסמכות": השוטרים קנסו את כל נוסעי האוטובוס החרדים

עשרות חרדים, שהגיעו לירושלים ממודיעין עילית, קיבלו דו"חות משוטרים שעלו לאוטובוס, למרות שהיו להם לטענתם אישורים כי הינם 'עובדים חיוניים' המותרים ביציאה מהסגר (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בשבט תשפ"א | 28.01.21
ארכיון (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

הכנסת עדיין לא הכריעה, בשעה זו (חמישי), בעניין הגדלת הקנסות והגברת הכוח של המשטרה מול מפרי הנחיות הקורונה, אך האם מדובר בכוח שינוצל לרעה? כך לפחות בטוחים נוסעי אוטובוס ממודיעין עילית לירושלים, שפגשו ב"אכיפה שקרית וכוחנית", כהגדרת סגן השר מקלב.

עשרות מתושבי העיר החרדית, ששהו מוקדם יותר היום על אוטובוס קו 330, נתקלו בשוטרים שעלו לכלי הרכב, בעת שהיה כבר באזור שכונת רמות בירושלים, וקנסו אותם - למרות היותם 'עובדים חיוניים'.

אח הנוסעים מגולל, בשיחה עם 'כיכר השבת', מה התרחש לטענתו: "נסענו כמו כל בוקר, לעבודה בירושלים. רוב האוטובוס היה מאוכלס באנשים עם היתר נסיעה בסגר".

"לפני צומת רמות עלו שני שוטרים לאוטובוס, והחלו לקנוס את הנוסעים, אולי מתוך נקמה כלשהי בציבור החרדי - אחרת אין לי הסבר אחר. ראינו שלא עזרו כל הסברי הנוסעים. הם פשוט קנסו את כולם, ואמרו לנו: תתלוננו אחר כך".

"היה באוטובוס, לדוגמה, נוסע שעובד בחברה קדישא בירושלים. הוא הציג לשוטרים את האישור שלו, אבל זה לא עזר לו כי האישור לא היה תקף לאותו הבוקר. ראיתי גם נוסעת שאני מכיר, עובדת במוסד שיח סוד המוגדרת כ'חיונית', ששכחה את האישור בבית, וקנסו אותה למרות שכולנו אימתנו את זה שהיא אכן עובדת שם".

לדבריו: "ברגע שירדתי מהאוטובוס התקשרתי ללשכה של סגן שר התחבורה אורי מקלב, שיעזור לנו מול המשטרה, כי חלוקת הקנסות לכולם היתה נראית מאוד מגמתית. גם אחד שהלך לעזור להוריו הקשישים נקנס. 'תערערו על הדו"ח, אני קונס אתכם', אמר השוטר כל הזמן".

מעצר חרדית באוטובוס. ארכיון (ללא קרדיט)

סגן השר אורי מקלב התייחס לאירוע ואמר, בשיחה עם 'כיכר השבת': "זו דוגמה חיה לכך שהשוטר מפר את סמכותו המוגבלת. כל מי שמכיר מה שקורה בשטח, יודע שיש אכיפה שקרית וכוחנית".

"אלפי דו"חות שווא ניתנים על ידי המשטרה", משתף מקלב מניסיונו, "ככל הקנסות גדלים, כך הפגיעה באזרחים גדלה. אם מורה בחינוך מיוחד עוזבת את הילדים שלה בבית והולכת לעבודה נקנסת בידי שוטרים - איזו משטרה יש לנו? כיצד אנחנו יכולים לקחת אחריות על הגדלת כוחה?".

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "במסגרת אכיפת תקנות קורונה ואכיפת הסגר, בין היתר מבוצעת גם אכיפה בתחבורה הציבורית, שם נרשמים דוחות בגין הפרה של התקנות. ככל שעולה סייג לגבי רישום הדו"חות, רשאי האזרח לערער על כך בדרך המקובלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר