בצל ההסתה

החרדים עם מקדם ההדבקה הנמוך בישראל

מנתונים שפרסם הבוקר פרופסור ערן סגל, ממכון ויצמן, עולה כי מקדם ההדבקה בציבור החרדי הוא הנמוך ביותר בישראל • ירידה של 21% במספר המאומתים בשבוע האחרון (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרופסור ערן סגל, ממכון 'ויצמן', פרסם הבוקר (ראשון) את טבלאות המערב אחר התפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים עולה כי ישנה מגמת ירידה בהתפשטות בציבור החרדי, שהפך לציבור עם מקדם ההדבקה הנמוך במדינת ישראל.

על פי הנתונים, מקדם ההדבקה בציבור הכללי עומד על 1.00, במגזר הערבי על 0.91 ובציבור החרדי על 0.87 בלבד. כמו כן, נרשמה ירידה של 21% במספר המאומתים החדשים במגזר החרדי בשבוע האחרון.

על פי סגל, בשבוע האחרון, 57.5% מהמאומתים בשבוע האחרון היו מהציבור הכללי, 31.4% מהמגזר החרדי - מגזר המונה כ-12% מהאוכלוסייה בישראל ו11.1% מהמגזר הערבי.

אחוז הבדיקות החיוביות במגזר החרדי עמד בשבוע האחרון על ממוצע של 21.4%, פי 2 מהציבור הכללי שם המספר עומד על 7.5% בלבד. גם במספר המאושפזים ישנה ירידה של 24% במספר המאושפזים מהמגזר החרדי, בחולים קשה ישנה ירידה של 4%.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התבטא בערב שבת: "עברנו שבוע סוער אך החובה לשמור על ההנחיות מוטלת על כולם ללא יוצא מן הכלל. עיון בנתונים מלמד שמקדם ההדבקה ה- R, במגזר הכללי עומד על 0.97 ובמגזר החרדי על 0.87. בשיחות עם מומחים הסבירו לי שיש קשר ישיר בין מקדם ההדבקה לשמירה על ההנחיות. ולכן, הנתונים לא משקרים!.

"אז בבקשה: אל תאפשרו לכל מיני פוליטיקאים תאבי פילוג והסתה להאשים את הציבור החרדי באי הקפדה על ההנחיות. אני מציע לאותם מסיתים ליטול קורה מבין עיניהם. בואו נפעל יחד לשמור על ההנחיות ולנצח את המגיפה, בכדי להגיע לליל הסדר בני חורין אמיתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר