צבועים, נמאסתם

הלוויה והפגנה: מה שלהם מותר, לחרדים אסור

אם הקורונה יכולה לדלג על המפגינים בשטח הפתוח, היא יודעת לדלג גם על המשתתפים בהלוויה, אלו שאינם נדחקים בצפיפות. די לצביעות! • ישי כהן זועם על המשמיצים (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ)

לרגע חשבתי שבני גנץ דואג לבריאות שלנו, כשהוא זועק נגד אופן קיום הלוויתו של זקן ראשי הישיבות זצ"ל; כך גם רוב המגנים והמגיבים, שפתאום נזכרו שהקורונה מדבקת גם באוויר הפתוח.

אך מהר מאוד היה ניתן להבין שמדובר בעוד קמפיין בחירות. כמו ליברמן, גם גנץ וחבריו משתמשים בקורונה לקמפיין בחירות.

אינני בעד ההשוואות למתרחש בהפגנות בלפור. אבל יותר מכך אני נגד השיסוי וההסתה. לכם, הפוליטיקאים והעיתונאים, שבמשך חודשיים משכנעים את הציבור כמה נלחמתם למען הדמוקרטיה בכך שאפשרתם הפגנות המוניות ברחבי הארץ בכלל ובבלפור בפרט, לכם אין את הזכות לגנות את המשתתפים בהלוויה.

כפי שבעיניכם חשובה הדמוקרטיה, הזכות להפגין, כך למשתתפים בהלוויה חשוב - להבדיל - הכבוד האחרון למנהיגם הרוחני. אם הקורונה יכולה לדלג על המפגינים בשטח הפתוח, היא יודעת לדלג גם על המשתתפים בלוויה, אלו שאינם נדחקים בצפיפות. די לצביעות!

ואולי זהו הנזק הגדול שמפגיני בלפור גורמים למדינת ישראל: רפיון בהנחיות הקורונה. כולכם, שתקפתם משעות הבוקר את משתתפי הלוויה, לא השקעתם דקה אחת להסביר מדוע נוכחותם שם מסוכנת יותר מהשתתפות בהפגנה נגד בנימין נתניהו.

אז נכון, אנחנו בעד שמירה על ההנחיות. אנחנו נגד ההשוואות לבלפור. אבל לא פחות אנחנו נגד המשמיצים אותנו; אלו התומכים ביו"ר ועדת החינוך שבחר לפתוח את מוסדות החינוך ומאידך תוקפים כל מוסד חרדי שבחר לפתוח, אלו שקוראים למרד נגד המדינה אך דואגים לשתף כל תמונה של הפרה במגזר החרדי. כי מה שלהם מותר, לחרדים אסור.

מישהו בא להפגין בלי מסכה? שיקבל קנס. כנ"ל מי שבא להלוויה ולא שמר על מה שחייבים. אבל לכם, הצבועים, שמתירים מה שבא לכם או מה שחשוב לכם, ומסיתים נגד כל מה שחשוב לנו - לכם שום זכות דיבור.

יודעים מה? תגידו מה שבא לכם ותסיתו. אנחנו יותר חזקים מכל זה. כי כבר למדנו בגמרא: "אל תתייראו מן הפרושין ולא ממי שאינן פרושין, אלא מן הצבועין, שדומין לפרושין, שמעשיהם כמעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס".

צבועים, נמאסתם!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר