המהומות בבני ברק

למה חיימוביץ' מונעת דיון בנושא בו תמכה?

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מיקי חיימוביץ' אישרה דיון בוועדה על אי הטיפול באוטובוס הבוער בבני ברק • כעת היא מונעת אותו כחלק ממאבקה מול ח"כ פינדרוס על חוק אחר (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)

פרסום ראשון: יו"ר ועדת הפנים, ח"כ מיקי חיימוביץ' מ'כחול לבן', מונעת דיון דחוף שביקשו מספר חברי כנסת בוועדה בראשותה, אף על פי שתמכה בו.

הדיון, שיזם חבר הכנסת אליהו ברוכי נועד לעסוק בשאלה מדוע סירבו לוחמי האש בבני ברק להגיע לכבות את האוטובוס הבוער בשבוע שעבר, עבר את אישור הוועדה המסדרת (כפי שנדרש בכל פגרת בחירות) אחרי שחיימוביץ' עצמה חתמה על הצורך בו, עם קבוצת חברי ועדה נוספים, בהם חברי הכנסת משה ארבל מש"ס ועוד.

חיימוביץ', שהכריזה כבר על פרישתה מהחיים הפוליטיים, ניסתה להעביר תיקונים לחוק אחר, בתיאום עם השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל.

במסגרת התיקונים נכתב, כי "ייאסר על אדם להכניס לגן לאומי כלים חד-פעמיים". יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ יצחק פינדרוס, עתר ליו"ר הקואליציה מיקי זוהר, בדרישה שימנע את כינוס הוועדה לאישור התקנות, וזוהר נעתר.

כשהבינה ח"כ חיימוביץ' כי החוק שרצתה להעביר נבלם ע"י 'יהדות התורה', החליטה לבלום את קידום כינוס הוועדה בסוגיית אי הטיפול באוטובוס הבוער בבני ברק.

בטיעונים לכינוס הדיון על הנעשה בבני ברק, עליהם כאמור חתמה חיימוביץ', נכתב: "אנשי תחנת כיבוי האש המקומית התעלמו ביודעין מן הדיווחים הרבים בדבר האש האוחזת באוטובוס ומאיימת להתפשט לבתים הסמוכים ולסכן חיי אדם. יצוין כי לדברי התושבים, רק בחלוף 50 דקות (!) מתחילת האירוע ולאחר מאות פניות הגיע למקום רכב כיבוי אש, וזאת אף שתחנת הכיבוי נמצאת במרחק מטרים אחדים בלבד".

"באירוע החמור נאלצו דיירי הבניינים, בהם ילדים וקשישים, להתפנות מבתיהם בחיפזון ללא לבוש מספק ולהמתין ברחוב במזג אוויר קר ביותר, בעודם מביטים בעיניים כלות באש הפוגעת בבתיהם וברכושם, במקום לקבל את השירות החיוני והבסיסי ביותר המגיע להם בשעה קשה כזו".

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ', מסרה בתגובה לפניית 'כיכר השבת': "הדיון בנושא פעולות כיבוי האש לכיבוי האוטובוס השרוף בבני ברק הוא נושא ראוי לדיון ולכן לבקשת ח"כ ברוכי אף חתמתי על מכתב שהוא שלח ליו"ר הכנסת כדי שיאפשר לוועדת הפנים להתכנס לדון בנושא. אולם משעה שבשל לחץ מצד סיעות 'יהדות התורה' ו'ש"ס' ועדת ההסכמות חזרה בה מהסכמתה לאשר לוועדה לדון בכללים שהביא המשרד להגנת הסביבה לגבי אופן ההתנהלות בגנים לאומיים ושמורות טבע נאלצתי לבטל את הדיון בנושא האוטובוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר