"זו שערורייה"

חשש: מעונות יום יאולצו לקבל כל ילד שגר בשכנותם

במעונות היום החרדיים ברחבי הארץ, מביעים דאגה רבה מהחלטה להפוך את רישום הילדים למקוון, ובטוחים כי כך תיעלם היכולת לפקח על זהות הנרשמים • הערב: כינוס חירום (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: לע"מ)

דאגה רבה בקרב מנהלי מעונות יום בציבור החרדי, מהחלטה חדשה של משרד הרווחה, שלטענתם תגרום לקבלת פעוטות ללא הבחנה לאיזו קבוצת אוכלוסייה משתייכים הוריהם.

לפי דברי המנהלים וגורמים הבקיאים בנושא, משרד העבודה והרווחה החליט, בעקבות מגפת הקורונה, לא לחייב רישום פרונטלי, פנים אל פנים, למוסדות הגיל הרך, ולאפשר את ביצועו באופן מקוון.

מנהלי המעונות החרדיים מביעים את דאגתם הגדולה, בגינה אף יתכנסו הערב (שני) לדיון חירום בלשכתו של סגן השר אורי מקלב, כי "מדובר בגזירה על החינוך הטהור של ילדי ישראל", ובשיחה עם 'כיכר השבת' מצהירים כמה מהם, כי הם "ייצאו למאבק בכל הכוח", נגד מה שהם מפרשים כ'רישום אזורי' ללא כל בקרה.

מתוך קמפיין המדינה לרישום המקוון למעונות (צילום: לע"מ)

אם עד היום - מסביר אחד העסקנים - הרישום למעונות יום התבצע מול ההנהלה, כאשר זו יכולה לפקח על הנרשמים, לסנן לפי הצורך, ורק אחרי אישורם מועברים הפרטים למשרד העבודה והרווחה לשם קבלת סבסוד - כעת הכל ישתנה: הרישום ייהפך ככל הנראה ל'אזורי', כאשר ההורים יוכלו לבחור באחד מתוך שני מעונות הקרובים לביתם.

"המשמעות המיידית של זה", אומר מנהל רשת מעונות יום, "היא שהורה ממוצא סודני יוכל לרשום בקלות את ילדו למעון בפרדס כץ. גם הורה משכונת חאליסה בחיפה, יוכל לרשום את ילדו למעון החרדי בשכונת החרדית הסמוכה".

עסקן נוסף טוען, כי "מלבד זאת, יש הורים חרדים שלא מחוברים כל הזמן לאינטרנט, בוודאי לא ברמת זמינות גבוהה; איך הם ירשמו? זאת ועוד: אין כיום מסגרת חינוכית חרדית שנרשמים אליה באתר. זה ימוטט את את האפשרות לנהל מעון באופן סביר".

"זו שערורייה. מדובר בגזירה שהציבור לא יעמוד בה", בטוח אחד מהמנהלים. "לא מדובר פה בסוג ההתערבות שהייתה גם עד היום, אלא בדבר שיהרוס את מעונות היום למשפחות החרדיות".

העסקנים מבטיחים כי יפעלו "בכל הדרכים האפשריות כדי להילחם במהלך", ול'כיכר השבת' נודע, כי הם הכניסו לעובי הקורה את סגן השר אורי מקלב (דגל התורה), שהערב כאמור תתקיים פגישה דרמטית במשרדו, עם כל מנהלי המעונות, כדי לבחון איך ניתן להתמודד עם הגזירה החדשה.

סגן השר מקלב (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

ממשרד העבודה והרווחה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הרישום אינו אזורי. אין קשר בין הסביבה החינוכית-טיפולית לרישום. הרישום באגף מעונות יום נועד לייעל את התהליך ולהקל על ההורים ובמקביל לוודא שאוכלוסיות היעד הן אלו שאכן יקבלו קדימות למעונות".

"הבקשה לסבסוד אף היא נעשית באופן מקוון. ייעול שיטת ההרשמה למעשה חוסך בתהליך להורים ונעשה עבורם. במידה ודרוש סיוע, יש לנו מוקד טלפוני וסרטון הדרכה שמסביר כיצד להירשם. בנוסף, בקרוב תפורסם פריסה של עמדות רישום לקהל הרחב", הוסיפו במשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר