פרסום ראשון

דרמה בפרשת הסחיטה של בכירי 'הפלס': האישומים בוטלו

הפרקליטות הודיעה לבית המשפט על משיכת מרבית כתבי האישום שהגישו נגד בכירים בקהילת הפלג הירושלמי בטענה כי סחטו והטרידו את בכירי המשק שסירבו לפרסם מודעות בעיתון הפלס (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי הפלג הירושלמי בבית המשפט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתום הליך גישור החליטה הפרקליטות למשוך את כתב האישום נגד כמה מהנאשמים בפרשת ההטרדות של פעילי הפלג הירושלמי נגד גופים שהחרימו את עיתון הפלס.

בדיון שנערך בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב הוחלט למשוך את האישומים נגד ארבעה מהפעילים, מלבד נתי גרוסמן, שמואל אלישיב ואברהם טריגר.

נציגי הצדדים הודיעו לבית המשפט כי "בתום הליך גישור הגענו להבנה לפיה עניינם של נאשמים 4–8 יופנה למסלול של הסדר מותנה. במקביל, יבוטל כתב האישום, בהסכמה.

נציג הפרקליטות אמר כי "נאשמים 4–8 חתמו על הסדרים מותנים. ולכן, נבקש לקיים את ההסכמה ולבטל את כתב האישום. התביעה מצהירה כי היא לא תשתמש בהודאת נאשמים 4–8 במסגרת ההסדר המותנה, כראיה בעניינם של נאשמים 1-3 או בכל הליך אחר שיתנהל בעניין זה".

השופט הסכים בהתאם לסיכומים בין הצדדים לביטול כתבי האישום נגד הפעילים חיים יברוב, נתנאל שטמפפר, שבתאי פיין, ישראל טרופר ומשה ברלימן.

למרות ששלושה מכתבי האישום עדיין קיימים, גורם המעורב בתיק אומר ל'כיכר השבת' כי "נראה שהתיק, שנפתח בקול רעש גדול, עומד לקרוס ולהיסגר".

בכתב האישום גוללו נגדם לא פחות מ-27 אישומים בעבירות רבות, בהן: קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, סחיטה באיומים שהביאה לידי מעשה והטרדה באמצעות מתקן בזק, שהתבררו בחקירה שנוהלה על ידי מפלג הונאה ירושלים במשטרת ישראל.

מדובר בפרשה שהסעירה בזמנו את הרחוב החרדי, כאשר נטען כלפי אותם פעילים כי ביצעו שורה של הטרדות נגד גופים גדולים במשק, שסירבו לפרסם מודעות בעיתון 'הפלס', ביטאון הפלג הירושלמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר