לקראת חתימה

הישג כפול לגפני: מקום ראשון ברשימה המאוחדת, וגם יו"ר ועדת הכספים

דגל התורה השיגה את מבוקשה: היו"ר גפני יוצב לראשונה במקום הראשון ברשימה המאוחדת, אך גם ועדת הכספים של הכנסת תישאר בשליטתו • צועדים לקראת חתימה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

שבועיים של איומים מצד דגל התורה הסתיימו, כצפוי, בסיכום להמשיך לרוץ בבחירות הקרובות ב'יהדות התורה' יחדיו, עם אגודת ישראל, והחתימה על כך בין הצדדים קרובה מתמיד. אך מה שהיה פחות צפוי, זהו ההישג של גפני: גם יהיה במקום הראשון כפי שסוכם בעבר, וגם יישאר בראשות ועדת הכספים אם הסיעה המאוחדת תהיה בקואליציה.

כזכור, על פי סיכומי המפלגות מן העבר, בכל מערכת בחירות נערכים חילופים בין בחירת התפקיד למיקום, פעם 'דגל' ראשונה ובוחרת תפקיד שנייה, ופעם הפוך, כך שבכנסת הזו צפוי היה גפני לכהן כיו"ר הרשימה המאוחדת.

אלא שכעת, על פי הסיכום בינו לבין יעקב ליצמן, אף שתימשך שיטת הריצ'רץ', הפעם 'דגל' לא רק תהיה הראשונה ברשימה, אלא גם תבחר את התפקיד ראשון, כפי שדרש גפני: להישאר בוועדת הכספים.

כמו כן, בכנסת ה-24 יוצב ח"כ יצחק פינדרוס, איש דגל התורה, במקום השביעי ברשימה, מה שיגדיל את סיכוייו להיבחר לכנסת הבאה.

הבעיה שעדיין לא ברור כיצד תיפתר, היא פנים אגודאית: ציר פרוש-אייכלר דורש לערוך חילופי מקומות בין נציג בעלזא (ישראל אייכלר) לנציג ויזניץ' (יעקב טסלר), כך שאייכלר יהיה שישי ברשימה, וטסלר שמיני.

כך או כך, כאמור, הלילה צפויה פגישה נוספת בין הצדדים, כאשר התקווה היא כי כבר בסיומה הם יוכלו לחתום על ההסכם לריצה משותפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר