לאחר ימי השבעה

המשטרה תחקור את מארגני ההלוויות בי-ם

במשטרת ירושלים הוחלט לפתוח בחקירה נגד מארגני הלוויות ההמוניות של הגרמ"ד סולובייצ'יק והגר"ח שייינר זצ"ל בירושלים. המארגנים יוזמנו לחקירה לאחר ימי השבעה (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הלווית הגרמ"ד סולובייצ'יק (למעלה) והלווית הגר"י שיינר (למטה) (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: במשטרת ירושלים הוחלט הערב (שני) לפתוח בחקירה פלילית נגד מארגני ההלוויות ההמוניות של ראש ישיבת בריסק, הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק זצוק"ל וראש ישיבת קמניץ, הגאון רבי יצחק שיינר זצוק"ל, שהתקיימו אתמול בירושלים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

מארגני ההלוויות יוזמנו לחקירה בתחילת השבוע בתום ימי ה'שבעה' על ראשי הישיבות זצ"ל. המארגנים ייחקרו בחשד להפצת מחלה.

הבוקר התייחס תת ניצב, עופר שומר, מפקד מרחב ציון, לביקורת בתקשורת על המשטרה שלא פיזרה את ההלוויה ואמר בריאיון לרדיו 103FM: "להגיד לא מנענו זו טעות, זה לא שלא מנענו, מנענו הלוויות גדולות יותר. נערכנו מבחינה מבצעית ומנענו שפיכות דמים. למשטרה אין בעיה, המשטרה יכולה לפזר כל הפגנה וכל אירוע השאלה מה המחיר".

לוויה והפגנה: מה שלהם מותר לחרדים אסור // ישי כהן

לדבריו: "זה היה מגיע לשפיכות דמים מסיבה פשוטה, ראיתי המוני, מאות ואולי כאלף ילדים, ראיתי את תנאי השטח, אני הכוונה למשטרה, המשטרה עשתה הערכת מצב, יש מפקד מחוז ומפכ"ל. אפשר לפזר כל דבר השאלה מה המחיר, במחיר של שפיכות דמים אני מעדיף לנצל כלים אחרים כדי לפזר, חלק זה גם הידברות וגם היערכות מבצעית. לדוגמה היה לנו מידע מודיעיני שעומדים להגיע מכל הארץ אז למשל המשטרה עשתה מחסומים אתמול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר