1,400 נפטרים בחודש

אמ"ן: "יתכן שמתחילה עלייה מחודשת בתחלואת הקורונה"

על רקע ההחלטה להאריך את הסגר עד ליום שישי בלבד, באמ"ן מזהירים כי יתכן ומתחילה התפרצות מחודשת של מגיפת הקורונה • כמו כן, סימנים לשינוי תמהיל הגילאים של החולים הקשים (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"התחלואה ממשיכה בהיקפים גבוהים מאוד וייתכן שאף מתחילה עלייה מחודשת בה", כך מפרסם הבוקר (שלישי) אגף המודיעין של צה"ל, רגע לפני שישראל יוצאת מהסגר השלישי שהוארך עד ליום שישי בשעה 07:00.

חוקרי אמ"ן כתבו בדו"ח כי: "שיעור החיוביים ממשיך להיות גבוה מאוד ולמעשה לא ירד לאורך כל תקופת הסגר, כמו גם העומס על בתי החולים (יותר מ-1,100 חולים במצב קשה) אם כי נצפית ירידה מסוימת ביממות האחרונות.

"התחלואה הגבוהה ממשיכה לאחר שבחודש ינואר 2021 נפטרו במדינת ישראל למעלה מ-1,400 אנשים ממחלת הקורונה".

החוקרים הוסיפו כי ישנם "סימנים לשינוי תמהיל הגילאים של החולים הקשים. ישנה ירידה בשיעור המאומתים ובתחלואה הקשה בקרב המבוגרים בני 60+, ככל הנראה בהשפעת מבצע החיסונים. בשלב זה, בשל היקף התחלואה הנרחב, שינוי תמהיל החולים אינו מביא לבלימה בתחלואה הקשה".

באשר למוטציה הבריטית נכתב: "תפוצתו הנרחבת בישראל ומאפייניו המסתמנים תורמים כנראה להאטת ההתמתנות בתחלואה. לאור זאת, נדרשת הקפדה יתרה על כללי הריחוק ובפרט על עטיית מסכות תקניות - בעדיפות רפואיות, תוך תשומת לב להגנה גם על אוכלוסיית הילדים".

פרופסור דרור מבורך באולפן 'כיכר השבת'

ההמלצות באשר להתמודדות מול וריאנטים של הנגיף: "עד שתבורר מידת הסיכון הנשקפת מהזנים המוטנטים (הבריטי, הדרום אפריקאי והברזילאי), יש לנקוט צעדי מנע חריפים על מנת למנוע את התפשטותם - להאיץ את מבצע החיסון ולהימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר. במקביל, יש להמשיך למנוע הכנסת וריאנטים זרים, בעיקר דרך נתב"ג".

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אותרו בישראל 8,261 חולי קורונה חדשים. כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 9.2%. במהלך היממה האחרונה בוצעו 92,958 בדיקות.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 1,807 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, 1,094 מאושפזים במצב קשה, מתוכם 316 מחוברים למכונות הנשמה. 386 חולים מאושפזים במצב קריטי.

עד כה, 4,816 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. 1,079 חולי קורונה נשלחו לבידוד במלוניות קורונה, 68,732 נמצאים בבידוד ביתי. עד כה נדבקו בישראל 655,001 מאומתי קורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר