9 נפצעו

בהלה בצפון: תנים נושכים בני אדם • תיעוד

תוך 48 שעות, הגיעו 9 אנשים שונים לבית החולים אחרי שננשכו על ידי תנים, ככל הנראה חולי כלבת • "אנחנו מקווים לאתר ולחסל אותם", אומרים ברשות הטבע והגנים (אקטואלי)

(צילום: מצלמות אבטחה)

במהלך היומיים האחרונים פונו תשעה אנשים למרכז הרפואי לגליל שבנהריה לאחר שננשכו על ידי תנים. בכל המקרים מדובר בנשיכות בגפיים, ובפציעות קלות.

אחד התקיפות, צולם במצלמת אבטחה בו נראה תן המתקרב לאדם הנראה כאחד העובדים במקום, תוקף אותו, נושך אותו ומפילו לרצפה.

ברשות הטבע והגנים אמרו, "אנחנו מעריכים שמדובר בתנים חולי כלבת בגלל ההתנהגות, והעובדה שהם מתקרבים לבני אדם. אנחנו מקווים לאתר ולחסל אותם, כדי שלא ימשיכו להפיץ את המחלה".

דן אלון, אקולוג בחברה להגנת הטבע הסביר כי "גודל אוכלוסיית התנים בישראל כולה ובצפון הארץ בפרט, הוא גבוה מאוד, וזה תוצר ישיר של עודף מזון זמין עבורם, במרחבים הפתוחים והעירוניים כאחד".

"לצערנו, זוהי תוצאה של ניהול לא נכון של משק הפסולת בישראל, כדוגמת פסולת חקלאית, שלא מועברת לטיפול ראוי ומסודר ונזרקת בפחים פתוחים ובמקומות שאינם מתאימים לכך".

בעיריית נהריה, שם התרחשו התקיפות, הסבירו כי לא מדובר בסמכותם אלא הטיפול בחיות קשור לרט"ג. הם הוסיפו בקריאה לתושבים להקפיד על ניקיון החצרות, השלכת פסולת בשקיות סגורות לתוך פחי האשפה והקפדה על סגירת הפחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר