טור דעה

תמרור ינקלביץ // עו"ד אברהם יוסטמן

"בני אור" חילוניים, "סובלניים ומכילים", מררו את חייה מהיום הראשון. המקרה הזה צריך לשמש תמרור אזהרה אדום בוהק לכל אדם חרדי או אישה חרדית שבטוחים שעתידם הפוליטי אפשרי כנטע זר במפלגה שאינה שומרת תורה ומצוות (חרדים, דעות)

עו"ד אברהם יוסטמן | כיכר השבת |
עו"ד אברהם יוסטמן (צילום: ללא קרדיט)

רבים ואף רבות מבני ובנות הציבור החרדי, נישאים לעיתים על כנפי דמיון השילוב בחברה הישראלית ובטוחים שאם רק יעשו את הצעד הקטן הנדרש ויעברו "צד" הרי שיתקבלו בתשואות ובזרועות פתוחות ודרכם תהיה סלולה להצלחה ולגשר בין המגזרים.

מבלי להיכנס לשאלת הלגיטימיות, אין ספק שלגב' ינקלביץ היו אינספור כוונות טובות בעת שנמנתה על רשימת מועמדי 'כחול לבן' החילונית, היא הייתה בטוחה שבהתאם למצע המפלגה – היא תצליח להביא לשולחן הדיונים דעות נוספות ולקדם אג'נדה שתטיב עם החברה החרדית בישראל.

במבחן המציאות לא ניתן לה אף לא רגע אחד של חסד. "בני אור" חילוניים, "סובלניים ומכילים" מררו את חייה מהיום הראשון לכניסתה לפוליטיקה. מה לא נטען נגדה? החל מחוסר מקצועיות עבור בחיטוט מביש בחייה האישיים, דרך עברות בניה שהיו או לא ועד לביקורת קטלנית על שהעזה להביע דעה ימנית בעינין המאחזים.

אלו שיצרו את שיתוף הפעולה איתה ולהקת עושי דברם בתקשורת ציפו אולי מהגב' ינקלביץ שהפכה לח"כית מטעם רשימה חילונית, שתאבד את זהותה, את ערכיה ואת השקפת עולמה ותטמע באופן מלא בהווי החילוני. לאחר שהבינו שזה לא קורה ולמרות שכח"כית ואח"כ כשרה בממשלת ישראל היא נמנעה מלדרוך על מוקשים גלויים ביחסי דת ומדינה, ועסקה בעיקר בנושאים כלכליים ובנושאי רווחה, אף אחד לא התרשם ו/או איפשר לה לעבוד ולהגשים את מטרותיה לפי צו מצפונה.

המקרה הזה צריך לשמש תמרור אזהרה אדום בוהק לכל אדם חרדי או אישה חרדית שבטוחים שעתידם הפוליטי אפשרי כנטע זר במפלגה שאינה שומרת תורה ומצוות. קל מאד לאבד את תחושת המציאות כשמגיעה הצעה מפתה להשתלב ברשימה זוהרת לכנסת או לרשות מקומית. בשלב הזה, מורעפות מחמאות מכל עבר וכל מה שתגידו יענו אחריכם קדוש. בחיים האמיתיים וביום שאחרי, אתם תעמדו בפני אתגר חייכם בשמירה על זהותכם ומקוריותכם, מהר מאד תגלו שמה שלא תעשו וכמה שלא תתאמצו, הדרישה מכם תהיה חד משמעית – איתנו או איתם.

בניגוד לעולם המעשה בכלל ועולמות התעסוקה בפרט, בו אדם חרדי יכול להיות העובד הכי טוב במפעל תוך שהוא שומר על קלה כבחמורה ועל ערכיו וזהותו הפנימית והחיצונית ולפעמים אף לזכות להערכת יתר על כך, בעולמות הפוליטיקה והתקשורת אין לכך שום היתכנות. את תהיי החכי"ת הכי מוכשרת או הכתב המדיני הכי מעניין שיש, אם לא "תשכח" מאין באת ותזכור איפה אתה נמצא עכשיו – אין לך סיכוי.

  • הכותב משמש כסמנכ"ל קרן ק.מ.ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר