הדרמה בחסידות

הקרב בסאדיגורה: בית משפט שלח לגישור

במהלך הדיון בבית המשפט הציע עו"ד מטעם סאדיגורה לצד הנתבעים להעביר את המחלוקות לדיון בזבל"א, אך עורכת הדין מטעמם סירבה להצעה. בסוף, סוכם כי יילכו לגישור (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: מסך, מתוך גוגל מפות)

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בית המשפט המחוזי בירושלים דן היום (שלישי) בבקשת חברי עמותת סאדיגורה בירושלים הנאמנים למרותו של האדמו"ר הנוכחי בהתאם לצוואת האדמו"ר זצוק"ל, נגד מה שהם מכנים כניסיון השתלטות על העמותה שלהם בירושלים.

הדיון המכריע: מי ישלוט בעמותת סאדיגורה בירושלים?

לטענת סאדיגורה, הפנייה לערכאות באה לאחר שבצד הרה"צ מש"י סירבו לפניות של בתי הדין לדון בהליך זבל"א כדין תורה - דהיינו שכל צד בוחר לו דיין והשניים בוחרים דיין שלישי שיכריע בעניין, ועל כן הם קיבלו היתר לפנות לבית המשפט, כאשר גם במהלך הדיון שהתקיים היום, ביקש עו"ד נהוראי נחושתן, בא כוח סאדיגורה, לפנות לזבל"א, אולם עו"ד של הרה"צ מש"י סירבה והתעקשה על גישור משפטי.

בין שלל הטענות שהציגו עורכי הדין מטעם חסידות סאדיגורה, נטען כי בניגוד לגירסת הנתבעים לפיה הרה"צ מש"י פרידמן הוא זה שמפעיל את העמותה בירושלים משנת 2005, אין שום פרוטוקול שממנה אותו לחבר עמותה, ואשר על כן אין כל שחר לכך שהוא זה שהפעיל את העמותה במשך כל השנים.

מנגד טענו עורכי דינם של הנתבעים, כי בצוואה שכתב האדמו"ר זצ"ל מופיע מפורשות כי דעתו היא שבנו הרה"צ מש"י ימשיך לנהל את המוסדות ברמה הרוחנית, וכי ברמה המשפטית עם כל הכבוד לאדמו"ר הטענה אינה רלבנטית, משום שזכות ניהול העמותה אינה עוברת בירושה, ובנוסף הטענה כביכול של התובעים כי ישנם צעדים שמונעים מהם לבצע, כלל אינה נכונה משום ש"אין מצב שבו מישהו נהג לעשות משהו ערב פטירתו של האדמו"ר, ולא יכול לעשות זאת היום".

בתגובה השיב עורך הדין כי אחד מהתובעים היה נוהג למסור שיעור תורה בבית המדרש של החסידות בירושלים, וכעת לא מאפשרים לו להיכנס לחדר שבו הוא לימד במשך 20 שנה, מה שגרם לביטול של כמה שיעורי תורה בהוראה מגבוה, ואשר על כן "אנחנו מבקשים שייקבע בהסכמה שתינתן גישה לכל הקהילה", מכיוון שיש היום אדם שמחזיק את המפתחות בצורה פיזית לכל נכסי העמותה ולטענתו הוא מקבל הוראות מהרה"צ מש"י.

לאחר מכן המשיכו הצדדים והציגו את טענותיהם בעניינים כספיים שלטענת התובעים אינם מתנהלים כשורה, וכוללים בין היתר אי גישה של נציגי חסידות סאדיגורה לחשבונות הבנק של העמותה, ואף אי תשלום של הלוואה שנלקחה בזמנו.

בתגובה לכך טענו עורכי הדין מצד הנתבעים כי בחודש 20/11 ירד תשלום קרן עבור ההלוואה בסך 8,010 ש"ח, תשלום ריבית ואף תשלום נוסף.

בהמשך הדיון הציע השופט מתווה הסכמות ראשוני כלדלהלן:

א. תינתן גישה לכל הצדדים לכל נכסי העמותה, ולכל חברי קהילת חסידות סאדיגורה באשר הם, אשר נהנו מגישה חופשית לפני פטירת האדמו"ר זצוק"ל.

ב. הצדדים בתיק זה לא יעשו שימוש בנכסי העמותה לצרכים פרטיים, אלא באישור הוועד כדין. יתר חברי הקהילה וגם הצדדים בתיק רשאים לעשות שימושים לארועים פרטיים ושמחות ללא צורך באישור הוועד ובכפוף לתשלום כפי שמקובל בעמותה

ג. "ככל שלצדדים יהיו שאלות לגבי תשלום כזה או אחר שנעשה על ידי העמותה, או לגבי הכנסה שהתקבלה ע"י העמותה, עליהם לפנות בכתב אל מזכיר העמותה, שיהיה עליו להשיב לפנייתם תוך חמישה ימים".

ד. תינתן למבקשים גישה מלאה למידע באשר לחשבון הבנק, ובכך בהסכמת הצדדים אנשי הרב מש"י יאפשרו לתובעים, נציגי החסידות, גישה מלאה לכל מידע שקשור לחשבון הבנק של העמותה.

השופט הציע לצדדים לנסות ולהגיע להסכמות נוספות ולהודיע על כך בתוך שבוע ימים, וככל שהצדדים לא יגיעו להסכמה, הם יתבקשו למסור את עמדתם בדבר קיום הליך של גישור ביחס לתיק כולו, וכמובן שהצדדים יכולים לבחור מגשר שיהיה מוסכם עליהם. אם לא - יידרש ביהמ"ש להכריע בבקשה הראשונית למינוי מנהל חיצוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר