הכי עשיר בעולם

ג'ף בזוס הודיע: פורש מתפקיד מנכ"ל אמזון

מנכ"ל ומייסד חברת 'אמזון', ג'ף בזוס - האיש הכי עשיר בעולם, הודיע על רצונו לפרוש מתפקיד מנכ"ל החברה, בעוד כחצי שנה, ולשמש רק כיו"ר החברה שמציגה רווחי ענק (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הפתעה בעולם העסקים הבינלאומי: ג'ף בזוס, האיש הכי עשיר בעולם, הודיע על פרישתו מתפקיד המנכ"ל בחברת הענק שהקים - אמזון. בזוס יסיים את תפקידו ברבעון השלישי של השנה, כלומר בעוד כחצי שנה, ואת מקומו יתפוס אנדי ג'סי שמשמש כעת כמנכ"ל חטיבת המחשוב ושירותי הענן של החברה. בזוס ישמש כיו"ר החברה בלבד.

לבזוס ואמזון הייתה שנה כלכלית טובה במיוחד. הם נהנו מאד ממגפת הקורונה שהביאה רבים לרכוש מוצרים דרך הרשת לאור סגירת החנויות הפיזיות. אמזון הרוויחה כפול מהתחזיות לשנה זו כשההערכה הייתה 7.23 דולר למנייה ואילו הרווח הנקי היה 14.09 דולר לרבעון.

ההכנסות של אמזון טיפסו הרבעון ל-125.6 מיליארד דולר - מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 119.7 מיליארד דולר. זהו הרבעון הראשון שבו הכנסות אמזון חצו את הרף של 100 מיליארד דולר. בדרך כלל הרבעון האחרון של השנה הוא הרווחי ביותר לאור עונת הסיילים - הבלאק פריידי והסייבר מונדיי.

לרבעון האחרון של 2020, אמזון הציגה קצב צמיחה מואץ של 42% לעומת הרבעון המקביל, והרווח התפעולי כמעט והוכפל ל-6.9 מיליארד דולר.

החברה לא הסבירה מדוע בזוס מבקש לפרוש מתפקידו בשיא ההצלחה, "אם אתה עושה את זה נכון, כמה שנים אחרי ההמצאה, הדבר החדש הפך לנורמלי, ואנשים מתחילים לפהק. הפיהוק הזה הוא המחמאה הגדולה ביותר שממציא יכול לקבל", אמר בזוס אמש והוסיף "כשאתה מסתכל על התוצאות הכספיות שלנו, מה שבאמת ניתן לראות זה את התוצאות המצטברות לטווח הארוך של ההמצאה".

הוא טען כי "כרגע אמזון נמצאת בתקופה הכי טובה שלה אי פעם, מה שהופך את התקופה הנוכחית לזמן האופטימלי לשינוי הזה", ציין בזוס והבהיר, "מעולם לא היו לי יותר אנרגיות, וזה לא קשור לפרישה".

הונו של בזוס מוערך בכ-188 מיליארד דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר