בחירות 2021

הרשימה לא משותפת: רע"מ תתמודד לבד

חד"ש, תע"ל ובל"ד חתמו על הסכם ריצה משותפת - ללא רע"מ של מנסור עבאס, שניהל קשרים ענפים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מה שהוביל למתיחות במפלגה (ארץ)

(צילום: David Cohen/Flash90)

חד"ש, תע"ל ובל"ד חתמו הלילה על הסכם סופי לריצה משותפת בבחירות הקרובות - ללא רע"מ, שצפויה לרוץ בנפרד מהרשימה הערבית המשותפת.

הקשרים המשותפים של יו"ר רע"מ, מנסור עבאס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, העלו מעל פני השטח את המריבות בין ארבעת המפלגות הערביות, שהתאחדו יחדיו בעקבות העלאת אחוז החסימה.

בנוסף, דרש עבאס מחבריו למפלגה להתחייב לא להצביע בעד חוקים המנוגדים לדת המוסלמית, ולהכריע במי יתמכו לראשות הממשלה. הם סירבו.

ברע"מ הודיעו כי "המרכיבים האחרים של הרשימה המשותפת סירבו להתחייב שלא להצביע על חוקים הסותרים את אמונות החברה השמרנית שלנו".

"ניסינו להתגבר על מכשולים למען האחדות והודענו שאנחנו מסכימים לראות בנתניהו קו אדום כדי שהמשותפת תהיה כוח עצמאי ומשפיע. עם זאת, מרכיבי המשותפת לא היו מוכנים לדבר על אלטרנטיבות והשפעה פוליטית, והתעקשו בסירובם להתחייב שלא להצביע על חוקים הסותרים את אמונות החברה שלנו".

ח"כ אוסמה סעדי, שחבר ברשימה מטעם מפלגת תע"ל, אמר בשבוע שעבר אחרי כישלון עוד ניסיון להצליח להרכיב מחדש את חלקי הפאזל של המפלגה: "לא הצלחנו להגיע להסכמות, ניסינו במשך שעות ועד כה ברור שהמשותפת לא תמשיך".

מטעם המפלגה נמסר אז: "נמשיך ברשימה המשותפת על סמך המרכיבים שמקבלים את הקו הפוליטי שנחתם כשהרשימה המקורית הוקמה. נרוץ על אותו מצע שנחתם. מי שלא רוצה להמשיך ברשימה המשותפת – הוא בחר לעצמו את הדרך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר