גילויים חדשים

דרישה: ועדת חקירה על שריפת האוטובוס

דרישה משר לביטחון פנים להקמת ועדת חקירה לחקירת אירוע השריפה של האוטובוס ובו נפגעו חלק מנוסעי האוטובוס ולקו בחרדה, אחרי שכוחות הכיבוי התמהמהו מלהגיע למקום (ארץ)

(צילום: דוברות המשטרה)

עורכי הדין יוסף ויצמן ובנימין ארביב פנו במכתב דרישה לשר לביטחון פנים להקמת ועדת חקירה לחקירת אירוע השריפה של האוטובוס ובו נפגעו חלק מנוסעי האוטובוס ולקו בחרדה.

במכתבם מציינים עו"ד כי המשוואה המסוכנת שהסתמנה הינה שכוחות הביטחון, לא מגיעים, מקום בו מתבצעים הפרות סדר ואין מניעה ואכיפה של המשטרה וכיבוי אש, דבר שמהווה סכנה של ממש.

במכתבם כתבו עורכי הדין, "פורעי החוק שביצעו את המעשים החמורים עשו כל שלאל ידם עד להשגת מטרתם למניעת הסדר ברחובות".

"האירוע היה בשיאו, שעה שהגיע לאזור אוטובוס של חברת אפיקים, סביב האוטובוס צובאים מספר פורעים אשר רגמו את שמשות האוטובוס בחפצים, במקלות ומכל הבא ליד וגרמו להתנפצות הזכוכית על נוסעי האוטובוס, אשר חשו שנמצאים תחת מתקפת טרור וזאת למשך דקות ארוכות".

הם מתארים כי "נוסעי האוטובוס נשכבו על ריצפת האוטובוס תוך שהם מכסים את ראשם בבגדיהם, מגנים על ראשיהם, הוכו בבהלה וחשו כי סכנה נשקפה לחיהם".

"ברי, כי האירוע הנ"ל יכל להימנע לולא המשטרה הייתה מגיעה למקום ומשליטה סדר, בכך היו נמנעים מלוא הנזקים והפרות הסדר שנגרמו".

עורכי הדין מוסיפים, "מיותר לציין כי תחושת חוסר האונים ותחושת הפחד לה נחשפו מרשיי, חלק מנוסעי האוטובוס, הינה קשה ביותר ונגרמו להם חרדות ולחלקם אף עלולים להיוותר נזקים נפשים".

בעקבות הטענה כי כוחות הכיבוי התמהמהו ולא הגיעו אחרי שהציתו את האוטובוס ותושבי הבניינים הסמוכים נאלצו להתפנות מבתיהם, הם דורשים הקמת וועדת חקירה.

"אי לכך, התנהלות המשטרה וכיבוי אש יצרו משוואה מסוכנת ביותר לפיה, כל אימת מתרחש אירוע של הפרות סדר ימנעו, כוחות ההצלה והביטחון בדגש על המשטרה וכיבוי אש מלטפל בעניין".

"קביעת מסמרות אלו בהתנהלות המשטרה וכיבוי אש אמורה להדליק נורה אדומה ותמרור עצור בידי מקבלי ההחלטות ובראשם כבוד השר. מצופה מכובד השר ולאור האמור שלא יעבור לסדר היום בעניין בעל חשיבות ציבורית כה גבוהה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר