בגשם ובקור

שערורייה: 'מסיבת הדבקה' בלשכת הגיוס • צפו

בניגוד לעמדת הנציגות החרדית, ובתמיכת צה"ל, נאלצו היום מאות בחורי ישיבות להמתין לקבלת ה'דיחוי', בגשם ובקור, מחוץ ללשכת הגיוס בתל השומר. "זו היתה מסיבת הדבקה המונית" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הבחורים, היום, בלשכת הגיוס (צילום: באדיבות המצלם)

למורת רוחם של החרדים, שנציגיהם התריעו על כך במשך מספר שבועות, נאלצו היום (חמישי) מאות תלמידי ישיבות להצטופף מחוץ ללשכת הגיוס שבתל השומר, אליה חויבו להגיע לשם קבלת הדיחוי לשירות בצה"ל.

לאחרונה הפציר 'ועד הישיבות' בפני רשויות הצבא, שוב ושוב, להימנע מלהזמין את בחורי הישיבות להגיש דיחוי באופן פיזי, בלשכת הגיוס, אך צה"ל התעקש לא לשנות מהנוהל, למרות סכנת ההדבקה בנגיף.

כפי שנודע ל'כיכר השבת', במשך מספר שבועות התקיימו מגעים עם הצבא, בניסיון למנוע את הגעת בחורי הישיבות ללשכת הגיוס, ובמקום זאת להביא את נציגי צה"ל לישיבות.

אך כאמור הניסיון כשל, וכך - כפי שניתן לצפות בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' - מאות תלמידי ישיבות, ליטאים, ספרדים וחסידים, עמדו אחד צמוד לשני, בקור ובגשם, בלשכה שבתל השומר.

גורם חרדי בכיר שהיה מעורב במגעים, זועם. "מדובר בשערורייה שאין כמותה, אותה ועד הישיבות עמל במשך תקופה ארוכה למנוע", הוא אומר.

"למאות הבחורים שהגיעו ללשכת הגיוס, נשקפה סכנה מכך שיידבקו האחד מהשני בקורונה, בעוד בישיבות הם נמצאים ב'קפסולות' סגורות. זו היתה היום 'מסיבת הדבקה' של ממש".

לדבריו, בשיחה עם 'כיכר השבת', "נראה שהצבא לא היה ערוך לקבל את הכמות הגדולה של הבחורים, שנותרו בחוץ - לחסדי הגשמים והרוחות החזקות".

"מדובר בהתנהלות לא ברורה", מוסיף הגורם הבכיר: "מאיפה מגיעה העקשנות הזו? האם זו הוראה מלמעלה? הרי לפני תקופה לא ארוכה נציגי צה"ל כן היו מגיעים לישיבות בשביל הדיחו לבחורים. אז למה לאפשר לקטסטרופה הזו לקרות?".

מדובר צה"ל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "הצבא פועל בתיאום עם הישיבות עצמן על מנת לאפשר הגעה מרוכזת ומסודרת של תלמידי הישיבות ללשכת הגיוס לטובת הגשת טופס דחיית גיוס כנדרש. מדובר בהליך פורמלי שלא ניתן לקיימו בדרך אחרת".

"ההליך נעשה תוך שמירה על קפסולות ישיבתיות ועמידה בהנחיות הקורונה. יש לציין, כי הישיבות אמורות להגיע באוטובוס ישיר מהישיבה ובתיאום זמן מדויק, על מנת שלא לייצר ערבוב בין קפסולות ומינימום מפגש עם גורמים חיצוניים", מוסיפים בצה"ל.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר