פרישה כפולה

חולדאי ושלח הודיעו על פרישתם מהמרוץ

השמאל מצופף את השורות סביב מפלגת העבודה, רון חולדאי ועופר שלח הודיעו כל אחד מהם על פרישתם מהמרוץ לאחר שלא הצליחו לקבל שריון במפלגות השמאל הקיימות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות)

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהקים את מפלגתו "הישראלים" רק לפני שבועות ספורים, עת הסקרים החמיאו לו, הודיע הערב (חמישי), על פרישתו מהמרוץ. פרישתו לצד הפרישה המוקדמת יותר של עופר שלח, מצמצמת את הסיכוי לאיבוד קולות בשמאל, בניגוד לימין בו ייתכנו עדיין שברי מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה.

"עת רעה היא למדינת ישראל! מגפת הקורונה שמכה בנו וגובה מחיר גבוה מידי בחיי אדם, בבריאות ובפרנסה של מיליוני אזרחים – חשפה שבר קשה ועמוק שאותו אנו חווים כבר מספר שנים. שבר ערכי, מנהיגותי וניהולי שגרם נתניהו בניסיונותיו להישרדות פוליטית והימלטות ממשפט. שבר שהעצים את פגיעת הקורונה וגבה לדאבון הלב קורבנות מיותרים", כתב חולדאי בהודעת הפרישה שלו.

"כאדם שכרך את כל חייו עם גורלה של המדינה והתגייס לשרת אותה בכל דרך אפשרית - כטייס קרב ומפקד בצה"ל, כמנהל הגימנסיה העברית הרצליה וכראש עיריית תל אביב-יפו – לא יכולתי לעמוד מן הצד מול השבר הקשה הזה. לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבראש ממשלת ישראל עומד נאשם בפלילים. לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבתוך פחות משנתיים אותו נאשם גרר אותנו לארבע (!!) מערכות בחירות יקרות ומיותרות שכל מטרתן היא לברוח מאימת הדין", מאשים חולדאי.

"חשבתי שעל בסיס העשייה והניסיון הציבורי שלי אצליח לגבש כוח פוליטי משמעותי שיחליף את השלטון. עשיתי כמיטב יכולתי. הקמתי את מפלגת הישראלים. חברו אליי שותפות ושותפים - אנשי עשייה ערכיים מתחומים שונים - שהתגייסו למשימה החשובה הזו. עבדתי עם אנשים מצוינים שאכפת להם ואני מודה מקרב לב לכל אחת ואחד מהם על כך.
לצערי – לא הצלחנו במשימה", הודה חולדאי שהתעקש בימים האחרונים כי הוא אינו מתכוון לפרוש.

"כל חיי אני מקפיד להתמודד עם המציאות כפי שהיא ולומר אמת גם כשהיא אינה נוחה לי. ולכן גם כעת – בנסיבות הפוליטיות שנוצרו - אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה, לפרוש ולתת לאחרים להוביל את המאמץ של כולנו לשיקום המדינה. אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות. אמשיך לסייע ככל יכולתי להחליף את השלטון הרע הזה. מגיע לאזרחי המדינה שלטון טוב יותר. מגיע לילדים ולנכדים שלנו עתיד טוב יותר!", אמר חולדאי.

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי התייחסה לפרישתו של חולדאי ואמרה: "רון חולדאי איש יקר ורב זכויות והוא בשר מבשרה של מפלגת העבודה. למרות פרישתו מהמרוץ, אני קוראת לו לחזור להיות חבר מפלגת העבודה וציינתי בפניו שאשמח לכל עצה בדרך ולכל סיוע שהוא רק יכול לתת. אני מודה לו על הניסיון לעורר את המחנה ולהפיח בו רוח חיים וקוראת לו להמשיך ולעשות כן בכל הכוח".

כאמור, מוקדם יותר פרש גם עופר שלח מהמרוץ והודיע על אי התמודדותה של מפלגתו בת החודש בלבד - "תנופה" אותה הקים לאחר פרישתו מ'יש עתיד'.

"כבר לפני חודשים רבים, ראיתי משבר מתקרב. אובדן הדרך בשמאל הישראלי וההלם לאחר קריסתה של כחול לבן הביאו להתכנסות סביב מטרה מוצדקת אחת, החלפתו של בנימין נתניהו, ובעקבותיה לנדידת קולות הרחק אל הימין העמוק. היה, ועדיין קיים, צורך חיוני להקים סכר, בהיר אידיאולוגית ובעל מסוגלות פוליטית, כדי לבלום זאת. מפלגות מרכז, מסרים מעומעמים ונסיון למצוא חן לא יצלחו לכך, כפי שמוכיח הניסיון המר של כחול לבן", אמר שלח.

"התוצאה הוודאית, בהעדר סכר כזה, תהיה כנסת שבה יהיה רוב גדול מאי פעם לימין המובהק ולחרדים, ללא איזון. זה עלול להיות גם הקו שיוביל את הממשלה הבאה, אם בכלל תקום. ומיום ליום מתחזק האיום שבראשה יעמוד שוב נתניהו", חשף שלח את סלידתו מהחרדים.

"לפני שלושה שבועות קראתי לחיבור בין העבודה, הישראלים ותנופה: חיבור שיש בו התאמה ערכית ויכולת פוליטית, ולפי כל סקר אחרון שווה מספר דו-ספרתי של מנדטים. זהו בדיוק הסכר אליו התכוונתי. מאז, וביתר שאת בימים האחרונים, עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. יו״ר העבודה מרב מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה", אמר שלל והוסיף כי "בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר