דיין האמת

נפטר מנגיף קורונה: הגאון רבי ציון כהן זצ"ל

בירושלים נפטר בשעות האחרונות הגאון הרב ציון כהן זצ"ל, לשעבר ראש ישיבת פורת יוסף בשכונת קטמון בירושלים, ומגדולי תלמידי החכמים, לאחר שנדבק בקורונה (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח זצ"ל (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בירושלים נפטר בשעות האחרונות הגאון הרב ציון כהן זצ"ל, לשעבר ראש ישיבת פורת יוסף בשכונת קטמון בירושלים, ומגדולי תלמידי החכמים, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה, בשנות ה- 80 לחייו.

המנוח נולד וגדל בירושלים, והוא נקרא על שמו של סבו הגאון רבי בן ציון מאיר מוצפי זצוק"ל, מגדולי תלמידי החכמים בבגדד, ובצעירותו הוא למד בישיבת פורת יוסף, שם התקרב מאד לראש הישיבה הגאון הגדול רבי עזרא עטייה זצוק"ל שחיבבו מאד.

המנוח כיהן בתפקיד ראש הישיבה במשך עשרות שנים, וזכה להעמיד אלפי תלמידים שעברו דרכו וקנו ממנו את שיטתו הלמדנית והתורנית.

אחד מבני המשפחה מספר ל'כיכר השבת' כי רבי ציון זצ"ל היה ידוע כגאון גדול שהצטיין ודגל מאד בלימוד על פי שיטת העיון, תוך שהוא מחדש חידושים נדירים ועמוקים, אותם הוא לימד את תלמידיו, אדם ירא שמים שקירב כל אחד אל הקב"ה תוך הארת פנים וסבלנות נדירה.

עוד הם מספרים כי המנוח הוא דודו של ראש ישיבת משכנות התורה בבני ברק הגאון הרב אפרים כהן, אחיו הגאון הרב אליהו כהן דיין בבית דין יורה דעה, והאח הרב אברהם כהן שנפטר אף הוא מנגיף הקורונה לפני כמה חודשים.

בשבועות האחרונים נדבק המנוח בנגיף הקורונה, ולפני כמה שעות הוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה ותלמידיו הרבים.

בפטירתו הותיר אחריו את ילדיו, בנים ובנות, חתנים וצאצאים, בהם את חתנו הגאון רבי דוד צדקה, רבה של פרדס חנה.

הלווייתו תתקיים הערב בשעה 22:00 ברחבת בית הכנסת 'שושנים לדוד' בשכונת בית ישראל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר