הקבינט יכונס בערב

הערכה: מוסדות החינוך בכל הערים החרדיות יישארו סגורים

קבינט הקורונה יתכנס הערב לדון פעם נוספת בפתיחת מוסודת החינוך • הערכה: פתיחה חלקית רק בשבוע הבא • כמו כן, בערים אדומות המוסדות יישארו סגורים, מה שיקשה על הנציגים החרדים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשרד הבריאות ממליצים לקבינט הקורונה שלא לדון בפתיחת מוסדות החינוך הערים אדומות כלל, בשל החשש להתרצות גבוה יותר של נגיף הקורונה. המשמעות: מוסדות החינוך יישארו סגורים בכל הערים החרדיות.

קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב (שלישי) ולדון על המשך היציאה מהסגר השלישי. בשלב זה הקבינט צפוי לאשר פתיחה חלקית של מוסדות החינוך רק בשבוע הבא. לדברי בכיר בקבינט הקורונה: "הדיון יעסוק בפתיחה אפשרית רק בערים צהובות וירוקות".

לדבריו: "משרד הבריאות ממליץ על המשך סגירת מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, יש חשש אמיתי של התפרצות גבוה יותר, הקבינט צפוי לקבל את ההמלצה".

במידה והקבינט אכן יקבל החלטה על סגירת מערכת החינוך בכל הערים האדומות, הרי שמוסדות החינוך בכל הערים החרדיות יישארו סגורים, שכן הערים החרדיות נכללות ברשימת הערים האדומות.

"אנחנו מבינים שיהיו לזה השלכות קשות ונצטרך להידבר עם ההנהגה החרדית, זה לא יהיה קל, אבל לצערנו נתוני התחלואה לא משקרים", התבטא גורם בקבינט בשיחה עם 'כיכר השבת'.

אמש החליט קבינט הקורונה להאריך את התקנות בדבר סגירת מערכת החינוך (למעט החריגים המאושרים כיום) ביומיים נוספים עד ליום חמישי, ה-11.2.21 בשעה 07:00.

כזכור, בריאיון באולפן 'כיכר השבת', הדגיש שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, כי: "אם יישארו ערים אדומות בהחלטת יהיה שם סגר, אנחנו באמת נחזור למה שעשינו לפני הסגר".

שר הבריאות: הסגר בערים אדומות יימשך

באשר לטענות כי הפוליטיקאים החרדים לוחצים שלא יהיה סגר על הערים האדומות, אמר אדלשטיין: "שטויות במיץ עגבניות, איפה שמסתכלים על הטבלה ורואים 'אדום בוהק', ולא אני מגדיר את כשר הבריאות, אלא יושבים פרויקטור הקורונה ושם מגדירים את זה, שם הישוב נסגר. זה שלפעמים מתקשר שר כזה או אחר? זה קורה, אבל אנחנו לא מקבלים את הבקשה הזו".

רוב הערים האדומות הן ערים חרדיות, בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, רכסים ועמנואל. כולן יישארו בסגר?

"אם אלו יהיו הנתונים, אז כן. אני אומר חד משמעית. אני עיוור צבעים בנושא הזה, לא חשוב לי אפם זה, חרדים, חילונים או ערבים, אנחנו מסתכלים על הנתונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר