שבועיים אחרי חמותו

נפטר מקורונה: הגאון רבי אליהו פפויפר זצ"ל

משגיח ישיבת קרית מלך הגר"א פפויפר, הסתלק לעולמו במחלקת הקורונה ב'מעייני הישועה', בגיל 62 - כשבועיים אחרי פטירת חמותו, אף היא מהנגיף. בתו כלה; חתונתה נדחתה (דיין אמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח זצ"ל (צילום: יעקב נחומי)

אבל בקרב תלמידי ובוגרי ישיבת קרית מלך, ובעיר בני ברק, עם היוודע דבר פטירתו של הגאון רבי אליהו פפויפר זצ"ל, משגיח בישיבה, מנגיף הקורונה, בגיל 62.

במהלך השבועות האחרונים נישא בפי כל שמו של המשגיח, רבי אליהו בן חנה יענטא, בבקשות יחידים ובמעמדי תפילות רבים, שהעתירו לרפואתו השלמה, אך למרבה הצער פטירתו נקבעה לפני זמן קצר בבית החולים מעייני הישועה, כשהוא מותיר אחריו בין היתר בת כלה.

רבי אליהו זצ"ל נולד באייר תשי"ט, להוריו הרב שמואל ומרת חנה, שהיו מיקירי וחשובי הקהילה החרדית בפתח תקווה, וכאשר סיים את לימודיו במוסדות החינוך המקומיים ונכנס בשעריהן של הישיבות הקדושות, היה לסמל של בחור העמל בתורה ובעבודת המידות.

בהגיעו לפרקו, נישא הרב אליהו לשמחה, בתו של הרב אליעזר שלזינגר, ראש כולל וולוז'ין בבני ברק, בנו של מייסד ישיבת קול תורה הגרי"מ שלזינגר זצ"ל ואחיו של ראש הישיבה הנוכחי רבי משה יהודה.

יחדיו הקימו השניים בית של תורה וחסד, בשיכון ד' בבני ברק, כאשר ברבות השנים, עם הקמתה של ישיבת קרית מלך בעיר, נקרא לשמש בה כ'משגיח', וזכה כך לטפח במסירות את קומתם המוסרית של תלמידיו הרבים.

בתקופה האחרונה, עם פרוץ גל הקורונה השלישי, המגפה לא פסחה על משפחתם, כאשר שלושה נפגעו תחילה באורח קשה: הרב פפויפר, רעייתו שמחה ואמה מרת רבקה שלזינגר ע"ה - שאף נפטרה כתוצאה מכך.

כאשר מצבו של רבי אליהו החמיר, הוא הובהל כזכור לבית החולים בבני ברק, ואושפז במחלקת טיפול נמרץ קורונה, עם פגיעה קשה שגרם הנגיף בריאותיו. בהמשך חלה הידרדרות נוספת במצבו, עם ירידה ניכרת במדדי הסטורציה (רמת החמצן בדם) ודימום בראש, והרופאים הבהירו למשפחה כי הוא זקוק לרחמי שמיים מרובים.

התפילות ב'קרית מלך' לרפואת המשגיח (באדיבות המצלם)

ואכן בישיבתו של הרב פפויפר, קרית מלך, כמו גם בריכוזים בהם מתגוררים תלמידיו וסמוך לקברי גדולי הדור, נישאו פעמים רבות תפילות לרפואתו, ולשם כך אף נפתח קו תהילים מיוחד שפעל 24 שעות ביממה.

לאחרונה, בעצת מרן הגר"ח קנייבסקי, נוסף לשמו השם יוסף, כסגולה לרפואה, אך כל זאת כאמור לא עמד בפני הגזירה: המשגיח האהוב הסתלק הבוקר לעולמו.

בשעות הקרובות יובא הגאון רבי אליהו פפויפר זצ"ל למנוחת עולמים, כשהוא מותיר אחריו את רעייתו שמצבה הוטב בינתיים ואת ילדיהם - בהם כלה, שהיתה אמורה להתחתן לפני כשלושה שבועות וחתונתה נדחתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר