ארגון הבריאות העולמי:

"נגיף הקורונה לא דלף מהמעבדה בווהאן"

משלחת של ארגון הבריאות העולמי עורכת בימים אלה מחקר בעיר ווהאן בניסיון להבין את מקור התפרצות הנגיף • לדבריהם לא נראה שהנגיף התפשט בווהאן לפני דצמבר 2019 (קורונה)

(צילום: שאטרסטוק)

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי נגיף הקורונה היה מחוץ לווהאן לפני הדיווחים הראשונים על התפרצותו וטען כי האפשרות שהונדס במעבדה בסין ודלף ממנה איננה סבירה.

קצת יותר משנה עברה מאז ששמענו לראשונה על נגיף הקורונה - אותו "וירוס סיני מסתורי", אומרים חוקרי הבריאות המסיירים בעיר וואהן כי ככל הנראה המקור אינו מעטלף.

בן אמברק מארגון הבריאות העולמי אמר: "חקרנו האם יכול להיות מצב שהנגיף התפתח מוקדם יותר מדצמבר 2019 ואיפה הוא נוצר". החקירה חשפה מידע חדש אך לא שינתה באופן דרמטי את התמונה. אנחנו צריכים להמשיך לחקור את התהליך שהנגיף עבר".

עוד הוסיפו בארגון כי לא יחקרו את האפשרות שמקור הנגיף הגיע ממעבדה, זאת משום שמדובר לטענתם ב"תרחיש לא סביר". עם זאת אמר ראש הצוות בארגון כי העברת הנגיף במשלוחי מזון קפוא היא אפשרות של ממש שמצדיקה חקירה נוספת.

ראש פאנל המומחים של נציבות הבריאות הלאומית של סין, ליאנג וואניאן, אמר במהלך מסיבת עיתונאים שכינס כי צוות מיוחד שחוקר את מקורותיה של מגפת הקורונה טען כי נתונים שלא פורסמו מצביעים על דגימות של הנגיף שנמצאו מספר שבועות לפני המקרים הראשונים שדווח עליהם בווהאן, בירת מחוז חוביי שבסין המהווה את מוקד התפרצות נגיף הקורונה בדצמבר 2019.

לדבריו, "ישנם גם בעלי חיים אחרים שיכולים להעביר את הנגיף, כמו חתולים - אך המחקר איננו מספיק עדיין. אין לנו עדות מספקת כדי לקבוע כיצד הוכנס הנגיף לשוק פירות הים של ווהאן. יש לנו כל מיני מחקרים אבל התוצאה עוד לא מספקת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר