המתווה של דרעי אושר

החינוך יפתח גם בערים האדומות - בקפסולות של 10 ילדים

לאחר דיון ממושך בקבינט הקורונה, הוחלט על חזרה הדרגתית של מערכת החינוך החל מיום חמישי; השרים קיבלו את המלצת השר אריה דרעי, ואישרו את פתיחת החינוך גם בערים אדומות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

כשעתיים לאחר שקבינט הקורונה החל לדון במתווה לפתיחת מערכת החינוך, אישרו השרים את הצעת יו"ר ש"ס וחבר הקבינט, השר אריה דרעי, לפתיחת מערכת החינוך גם בערים אדומות.

במהלך הישיבה, אישרו השרים את ההחזרה ההדרגתית של מערכת החינוך לפעילות - החל מיום חמישי הקרוב, כך שבתחילה, ברשויות ירוקות, צהובות וכתומות עם ציון של עד 6.5 במתווה הרמזור - יחזרו עד כיתה ד' ללימודים, כבר ביום חמישי הקרוב.

המתווה המלא של פרויקטור הקורונה:

ברשויות אדומות, שבהן גם כל הערים החרדיות - או כתומות עם ציון של 6.5 ומעלה במתווה הרמזור, אושר המתווה שהציג השר דרעי, לפיו מערכת החינוך תפתח בקפסולות של עד עשרה ילדים ובשטח פתוח. כלל השרים הצביעו בעד המתווה.

בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט, הסכימו עם ההצעה השנייה של השר דרעי לפיה מוסדות החינוך בערים אדומות יוכלו לפתוח, בשטח סגור, עבור תלמידים שהחלימו מהקורונה.

עם זאת, שרי החינוך והבריאות ביקשו להמתין עם זה בכדי לגבש מתווה מוסכם לפיו המוסדות יפתחו עבור המחלימים. יצוין כי בתחילה, ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, התנגדה למתווה מתוך חשש שהוא יעודד הדבקה בקרב ילדים, אך לבסוף כאמור, השרים ורה"מ קיבלו את ההצעה.

רמזור רשויות, מועצות מקומיות ורובעים עבור חינוך:

קבינט הקורונה אישר עקרונית את מתווה משרד הבריאות לפתיחה הדרגתית של מערכת החינוך, לפי המתווה שהציג פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש:

פעימה ראשונה, החל מיום חמישי הקרוב - 11.2.21 (למוסדות שמוכנים לפתיחה):

  • גנים עד כיתה ד' בערים ירוקות וצהובות.
  • בערים כתומות גבוליות, עם ציון 6.5 ומטה, בהן אחוז מחוסנים בקרב 50+ הוא למעלה מ-70% - לימודים כפי שמתקיימים בערים ירוקות וצהובות.
  • בשאר היישובים: יותרו פעילויות חינוכיות בשטח פתוח עד 10 אנשים - כולל המורה.
  • מתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך (בדיקות בקרב תלמידי בית הספר) עבור ערים כתומות גבוליות.

פעימה שנייה בעוד שבועיים - 23.2.21 (משוער):

  • כיתות ה'-ו', י"א-י"ב בערים ירוקות וצהובות + כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים.
  • מתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך (בדיקות בקרב תלמידי בית הספר) עבור ערים כתומות גבוליות.

פעימה שלישית ב-9.3.21 (משוער):

  • כיתות ז'-י"ב בערים ירוקות וצהובות + בערים כתומות גבוליות עם למעלה מ-70% מחוסנים.
  • מתן תעדוף לביצוע תכנית מגן חינוך (בדיקות בקרב תלמידי בית הספר) עבור ערים כתומות גבוליות.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', מבדיקת טבלת הרמזור העדכנית של משרד הבריאות עולה כי כל הערים החרדיות נמצאות בקטגוריית 'אדום בוהק', כך ההמלצה תהיה שלא להתיר את פתיחת מערכת החינוך החרדית, גם לא במתוכנת מצומצמת.

בראש טבלת הרמזור האדום נמצאות ערים רבות כדוגמת נתיבות, צפת, קרית מלאכי, אופקים רמלה, קרית גת, בית שאן, גדרה, שדרות, בת ים, יבנה ואשדוד.

באשר לעיר ירושלים, כל השכונות החרדיות בעיר צבועות בצבע האדום הבוהק, כך שגם בהן מערכת החינוך לא צפויה להיפתח, עד להחלטה אחרת.

בין השכונות האדומות ביותר בירושלים: נווה יעקב, הר נוף, רמות, רמת שלמה, גבעת שאול, גילה, קרית היובל, הגבעה הצרפתית, רוממה, פסגת זאב, חומת שמואל, קרית מנחם, בית וגן, סנהדריה, מעלות דפנה, שמואל הנביא, בית ישראל, בוכרים גאולה ומאה שערים.

הערים החרדיות הצבועות ב'אדום בוהק': בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, קרית יערים רכסים, בית שמש, ביתר עילית, עמנואל, כפר חב"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר