"בגין מתבייש, כהנא גאה"

השמאל תקף את הליכוד על הסכם העודפים

'הליכוד' סיכמה עם 'הציונות הדתית' על הסכם עודפים בבחירות לכנסת ה-24 וספגה ביקורת רבה מהאגף השמאלי של המפה הפוליטית שניצל את החתימה למתקפה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שישה ימים אחרי סגירת הרשימות, וכשלא נותרה אף מפלגה בעלת סיכוי לצלוח את אחוז החסימה שלא חתמה על הסכם עודפים, 'הליכוד' סיכמה עם 'הציונות הדתית' על הסכם עודפים בבחירות לכנסת ה-24.

במערכת הפוליטית, שכבר ניצלה את פעולות נתניהו למען חיבור בין סמוטריץ' לבן גביר, לא שתקו על ההתפתחות הזו:

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, שמנסה להטמיע את השיח סביב הנושא הזה, שוב הגיב בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו: "‏נתניהו חתם הסכם עודפים עם מפלגת ברוך גולדשטיין ובן גביר. חסינות משוחד תמורת תמיכה בטרור".

יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, ניצל את הסכם העודפים לחידוד מסע הבחירות שלו: "ה‏הסכם - אות קלון לליכוד ובושה גדולה. גזענות וכהניזם לא מרתיעים את הליכוד. מי שאין לו קו אדום ורק פועל לתחמן חסינות - לא ראוי להיות ראש ממשלה". מפלגתו פרסמה הודעה אף היא: "‏בגין היה מתבייש, כהנא היה גאה. פעם הליכוד לא הסכימו להיות באותו אולם עם כהנא, היום הם דוחפים אותו לכנסת".

גם יו"ר 'העבודה', מרב מיכאלי, תקפה את ההסכם: "‏האקדח שירה ברבין ובחזון השלום ב-1995 חוזר להתנקש עכשיו בדמוקרטיה הישראלית. הבחירה ברורה מתמיד: ממשלת גזענות-חסינות או חזרה לדרך רבין ולמפלגתו. בקרב הזה אסור לנו להפסיד".

יו"ר 'עוצמה יהודית', השלישי ברשימת 'הציונות הדתית', איתמר בן גביר, לא נשאר חייב ותקף: "הצמד טיבי-לפיד שוב נכנסים לפאניקה אחרי שהם מתחילים להפנים שאני בדרך לכנסת ובעזרת השם גם לממשלה הבאה. יש להם בהחלט הרבה סיבות טובות להיות בלחץ: הם שוב ייזרקו לאופוזיציה, ואנחנו ניישם כאן לראשונה מדיניות ימין אמיתית - במעשים ולא בדיבורים".

בן גביר הוסיף: "הניסיון של יאיר לפיד להציג אותי כתומך טרור, בשעה שהוא מצהיר בגאווה שיקים ממשלה בה חברי הרשימה המשותפת יהיו שרים, הוא מפגן זלזול באינטיליגנציה של אזרחי ישראל. לפיד מוכן להפקיד את בטחונם של אזרחי ישראל בידי נציגים מובהקים של ארגוני הטרור הגרועים ביותר. יש דרך אחת למנוע את זה ממנו: רק אם רשימת הציונות הדתית תהיה חזקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר