"דעת תורה ברורה"

הקריאה לבוכרים: "אין לשים לב על המלעיזים נגד החיסון"

במשרד הבריאות זיהו בימים האחרונים כי אחוז המתחסנים בקרב העדה הבוכרית בישראל, גם בגיל 60, נמוך וזה בשל הפצת שמועות בקהילה, מה שהוביל למכתב רבנים בנושא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ז כהן והראש"ל הגר"י יוסף (צילום: דר וסוחרת)

במשרד הבריאות זיהו בימים האחרונים כי אחוז המתחסנים בקרב העדה הבוכרית בישראל, גם בגיל 60, נמוך וזה בשל הפצת שמועות בקהילה, מה שהוביל למכתב רבנים מיוחד הקורא לציבור שלא להתייחס למפיצי השקרים.

את המכתב כתב ראב"ד תל אביב, הגאון רבי זבדיה כהן, אב"ד העדה הבוכרית, ואליו הצטרפו נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף ועשרות מרבני העדה.

בפתח מכתבו כתב הגר"ז כהן: "באנו בשורות אלו לקהל עדתינו עדת הבוכרים בארץ ישראל בדעת תורה ברורה על החובה הקדושה על כל אחד ואחת איש ואישה צעיר וזקן לקבל חיסון באופן מיידי בכל מקום בו הוא נמצא כפי דעת כל הרופאים בארץ הקודש ויש בזה מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

מכתב הרבנים

הראב"ד הדגיש: "קריאה זו היא בגדר דעת תורה ומצוות ועשית ככל אשר יורוך ואין לשים לב כלל ועיקר על המלעיזים נגד החיסון כי דבריהם דברי הבל וכבר ציוותה אותנו התורה ורפא ירפא שניתנה רשות לרופא לרפאות וכולנו ראינו את כל גדולי ישראל ורהני העדה מקהלים חיסון בכבודם ובעצמם ומי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא".

את מכתבו מסיים הרב: "ובזכות מצוה זו יקויים בנו הפסוק כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר