"איך חיינו בלעדיה"

הרכבת הקלה: כמה זמן תיארך נסיעה מבר אילן לגב"ש?

מהפכת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בי-ם יוצאת לדרך, מחזיק תיק התחבורה בעירייה מסביר: "קווי הרכבת החדשים יביאו למהפכה בתחבורה לתושבי ירושלים החרדים ותוך זמן קצר לא נבין איך חיינו בלעדיה" (תחבורה)

אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

תושבי ירושלים הרגילים כבר לנסיעה ברכבת הקלה, כבר מורגלים בנסיעות ברכבת וזה אחד מכלי התחבורה השימושיים ביותר עבור תושבי ירושלים. אלא שמניתוח הצרכים התחבורתיים של תושבי העיר עולה כי הקווים החדשים יביאו לבשורה אדירה לרוב תושבי ירושלים החרדית ויחוללו מהפך היסטורי באפשריות ההתנידות בעיר.

מניתוח הביקושים על ציר נווה יעקב – בר אילן, וציר בר אילן - הר נוף עולה כי הקו יחולל שינוי אדיר שיחסוך לציבור זמן רב ויספק נוחות מירבית. כך למשל, הנסיעה באוטובוס מנווה יעקב לבר אילן אורכת 40 דקות. ברכבת המהירות תתקצר ביותר משליש, ותרד ל-20 דקות בלבד, כאשר תדירות הרכבות תהיה גבוהה מאוד, ותעמוד על 4 דקות בלבד.

מצומת בר אילן לשכונת גבעת שאול, הנסיעה באוטובוס אורכת כיום לכל הפחות 35 דקות. לפי הצפי, מהירות ההגעה תרד ל-7 דקות בלבד.

בהתחשב בכך שגם גבעת זאב ושכונות נוספות בירושלים הולכות ומתחרדות, הבשורה היא גדולה הרבה יותר ותביא למהפך אדיר ביכולת להגיע מקצה אחד של העיר לקצה השני, תוך שרבים עשויים לוותר על שימוש ברכבתם הפרטי בשל היתרונות המובהקים של הרכבת, כמו בערים המתקדמות בעולם.

מדובר בבשורה שתביא לשינוי משמעותי באיכות חייהם של רבבות מתושבי ירושלים שנעים בעיר במהלך היום. מדובר בבשורה אדירה שתשרת בין היתר את תושבי השכונות העוטפות את מרכז העיר.

כך למשל 73,000 תושבי אזור בר אילן יקבלו גישה לכל חלקי העיר באמצעות הרכבת הקלה. אבל לא רק בר אילן, אלא גם כל השכונות העוטפות, כמו גבעת שאול, שבה מתגוררים 14,000 תושבים, הר נוף שבה מתגוררים 16,500 אלף תושבים, נווה יעקב שבה מתגוררים 19,000 תושבי, ופסגת זאב שבה מתגוררים 7,700 תושבים, יזכו גם הם לגישה מהירה וקלה למרכז העיר ובין השכונות.

כאמור, בחודשים האחרונים החלה סלילת הקו הירוק שאמור לצאת מצפון העיר, ולהגיע עד שכונת גילה והקו הכחול שיצא מרמות שיחצה את שכונת גאולה, יעבור סמוך למאה שערים, ירד מתחת לפני הקרקע ברחוב יחזקאל ויעלה שוב ברחוב שטראוס, בואכה מרכז העיר.

"הרכבת תביא למהפכה לתושבי ירושלים החרדים ותוך זמן קצר הציבור לא יבין איך הסתדרנו בלעדיה" אומר מחזיק תיק תחבורה ותשתיות בעיריית ירושלים דוד זוהר שאחראי על הפרויקט מטעם העירייה. "אנחנו מדברים על מהפכה אדירה שתביא לקיצור זמן משמעותי בהגעה מנקודה לנקודה בעיר".

"כמה זמן לוקח היום לנסוע משכונות הצפון לחתונה בגוטניק? שואל זוהר בפאתוס, "כמה זמן לוקח לנסוע היום מנווה יעקב לבר אילן? מדובר בסיוט של ממש ויש שעות ביום שזה עלול לקחת שעה ארוכה".

"אבל כאשר תהיה רכבת הנוסעת מנווה יעקב דרך בר אילן, הישר להר נוף וגבעת שאול, היא תגיע לשם בתוך דקות", אומר זוהר בהתרגשות.

השינוי הצפוי בתחבורה ציבורית מתבקש נוכח הצמיחה המשמעותית בכמות התושבים החרדיים במרכז ירושלים במקביל להתפתחות המואצת של הבנייה במרכז העיר.

כיום, לצורך ההמחשה, יש קרוב לחמשת אלפים נסיעות באוטובוס ביום לאורך ציר בר אילן. בקצב הנוכחי, כך מעריכים כל מומחי התחבורה שבדקו את הציר, האזור קרוב לקריסה תחבורתית מוחלטת. כבר כיום בשעות השיא ובערבי חגים המקום לא יכול להכיל את מלוא התנועה ומייצר פקקי תנועה בכל האזור.

הרכבת תשחרר את צוואר הבקבוק הזה רק בגלל הגודל שלה. לעומת 50 נוסעים באוטובוס, רכבת תוכל להכיל 500 נוסעים, ותוכל להגיע בתדירות של 3 דקות, מה שאומר מהפכה אדירה לטובת התושבים, ושיפור דרמטי של מהירות ההגעה בין נקודות שונות בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר