בחירות 2021

סקרים: גדעון סער נחלש, יאיר לפיד מתחזק

סקרים שונים שפורסמו הבוקר מלמדים כי אין לגוש הימין מספיק מנדטים כדי להקים ממשלה • 'יש עתיד' מתייצבת על המקום השני תוך פתיחת פער גדול מ'תקווה חדשה' (פוליטי)

(צילום: פלאש 90)

סקר שנערך עבור "מעריב־סופהשבוע" על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר, מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד עדיין המפלגה הגדולה ביותר, אך עם היחלשות ל-28 מנדטים.

יש עתיד מזנקת ל-19 מנדטים, לעומת תקווה חדשה היורדת למקום השלישי עם 13 מנדטים בלבד. ימינה עם פער קטן מקבלת 12 מנדטים. הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים.

ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה עם 7. ישראל ביתנו עם 7, העבודה עם 6, מרצ עם 4, הציונות הדתית עם 4, וכחול לבן אף היא עם 4 מנדטים.

סקר המתפרסם בעיתון ישראל היום ו־i24NEWS, שבוצע בידי "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כץ, מציג מגמה דומה אך עם נתונים שונים.

בסקר זה, הליכוד עם 29 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת כעת 16 מנדטים ובכך לפיד ממצב את עצמו כמספר 2. גדעון סער עם תקווה חדשה מגיע ל־13 מנדטים בלבד. ימינה של נפתלי בנט עם 10 מנדטים.

גם הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים, ש"ס מקבלת בסקר זה מספר גבוה יותר משאר הסקרים: 9 מנדטים. יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו עם 6, מרצ, העבודה, כחול לבן והציונות הדתית עם 5 מנדטים לכל מפלגה.

הפרשן מתי טוכפלד מציג כי לפי תוצאות הסקר, אחרי ארבע מערכות בחירות, כנראה החמישית בדרך. 44% אומרים כי נלך לבחירות נוספות. 34% אומרים שתוקם ממשלה. 22% אינם יודעים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר