משבר דיפלומטי?

האולטימטום של הממשל האמריקני לישראל

חברות התעופה האמריקניות זועמות ודורשות להשתתף גם כן בטיסות החילוץ של ישראל מארה"ב. הממשל הציב לישראל אולטימטום - אחרת תיאסר נחיתת מטוסים ישראלים (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

לאחר סגירת השמים הישראלים מפני טיסות זרות, עדיין ממשיכות להגיע טיסות חילוץ של אזרחים ישראלים ששהו בארה"ב, אך רק עם מטוסי אל על. חברות התעופה האמריקניות שסובלות אף הן מהמצב, דורשות לקחת גם חלק מהטיסות וליהנות מהתקציב.

בימים האחרונים העבירו האמריקנים לישראל אולטימטום לפיו - אם ישראל לא תשתף חברות אמריקניות בטיסות החילוץ של אזרחים שנמצאים בארצות הברית עד לשבוע הבא, הם יאסרו על נחיתת מטוסים ישראלים בארה"ב.

במשרד התחבורה האמריקני, טוענים שישראל מפרה את הסכם השמיים הפתוחים בין המדינות בכך שהיא מאפשרת רק לחברת אל על לבצע את טיסות החילוץ.

היחסים עם הממשל החדש עדיין לא ברורים, למרות שביידן נכנס לבית הלבן לפני שלושה שבועות הוא עדיין לא מצא את הזמן כדי לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הדיווחים היום תכנס שרת התחבורה מירי רגב ישיבת חירום עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי למצוא פתרון למשבר מחשש שגם מדינות נוספות תלכנה בעקבות ארה"ב ותדרוש מישראל לאפשר טיסות של חברות זרות לישראל, דבר שעל פי החשש יכול להביא לישראל וריאציות נוספות של הנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר