חשש בשמאל

"'המשותפת' קורסת; אחוז ההצבעה במגזר הערבי צונח"

הפילוג ברשימה עשה את שלו: אחוז ההצבעה בחברה הערבית יורד ב-15% ע"פ סקרי עומק; רע"מ רחוקה מאחוז החסימה, ובמרצ שואפים למנדט על חשבון עודה וטיבי (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בכירי הרשימה המשותפת בכנסת שחלפה, עודה, טיבי ושחאדה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שבוע וחצי לאחר סגירת הרשימות, ובגוש המרכז-שמאל שלוש מפלגות נמצאות סביב אחוז החסימה: 'כחול לבן', 'מרצ' ו'הכלכלית'.

אחת נמצאת בקביעות מתחת אחוז החסימה, עם כ-2% תמיכה, זו של הפרופ' ירון זליכה; אחרת מתנדנדת סביבו, אבל ברוב הסקרים מעליו, 'כחול לבן'; ואחת בכל הסקרים, מלבד אחד של כאן 11, הייתה מעליו - אך הסקר ההוא הדליק אצלה נורות אדומות בוהקות - 'מרצ' של ניצן הורוביץ.

אבל יש מפלגה נוספת שמאבדת מכוחה דרמטית: 'הרשימה המשותפת' בראשות איימן עודה. הבקיעים במפלגת ארבעת הראשים החלו כשנתניהו קירב אליו את מנסור עבאס, יו"ר 'רע"מ', והוכתרו כהצלחה עבור 'הליכוד' כשהאחרון החליט להתפצל מ'חד"ש', 'תע"ל' ו'בל"ד'.

על פי ממוצע הסקרים, 'הרשימה המשותפת' מאבדת מכוחה לפחות שישה מנדטים - מ-15 ל-9 - אבל נראה כי מגמת ההתדרדרות לא נעצרת.

גורם במפלגת שמאל אמר היום (ראשון) ל'כיכר השבת': "על פי הסקרים האחרונים, 'הרשימה המשותפת' צונחת ל-8 מנדטים. יתרה מזו, אחוז ההצבעה הצפוי בחברה הערבית עתיד לצנוח בלפחות 15%, מ-65% לפני שנה לאזור ה-50% במארס. חיבוק הדוב של נתניהו הצליח מעל למצופה".

בשמאל מתחילים במסע בחירות פנימי, כאשר מספר הקולות המירבי שעתיד לתמוך במפלגות המוגדרות שמאל ציוני לא חוצה את הדו-ספרתי. ב'העבודה' כבר החלו לנסות להסביר את ההיבדלות מ'מרצ', ובמטה של ניצן הורוביץ צפויים לעלות במסע פרסום בחברה הערבית, שם הם צופים למנדט לפחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר