אלו הגבלות מתוכננות?

כחול לבן: "לעדכן מראש את הציבור על הטלת סגר בפורים"

קבינט הקורונה מתכנס היום וב'כחול לבן' דורשים לעדכן את הציבור מה צפוי בימי חג הפורים, ולאפשר להיערך מראש • אלו ההגבלות המתוכננות מראש לחג הפורים: "בלי התקהלויות לחגיגות" (אקטואלי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קבינט הקורונה יתכנס היום (ראשון) כדי לדון בהמשך פתיחת המשק בהתאם למתווה התו הירוק, פתיחת מערכת החינוך והחזרת אירועים המוניים.

בינתיים, פחות משבועיים לחג הפורים, טרם הודיעו רשמית האם יטילו הגבלות, והאם יהיה עוצר או סגר במהלך שלושת ימי חג הפורים השנה.

לפי הדיווח בחדשות 12, במפלגת כחול לבן מתכוונים להציע בישיבה שהממשלה תודיע בהקדם על הטלת סגר במהלך חג פורים, או לכל הפחות הידוק מסוים של ההגבלות, במטרה לאפשר לציבור להיערך לכך מראש.

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש אמר היום בראיון ב-103FM, "ראינו מה קרה בשנה שעברה וראינו את חנוכה האחרון שתרם להתפרצות הגל השלישי. בפורים צריך לשמוח, אבל בזהירות. צריך למנוע התקהלויות, אי אפשר לעשות מסיבות גדולות. אי אפשר להתכנס בבתי הכנסת בהמונינו".

"אני מאמין שלמדנו לקח משנה שעברה, שהמחיר ששילמנו עדיין לנגד עינינו, ושהמנהיגים שמובילים את הקהילה החרדית, אבל גם בכלל, יבינו שצריך את הסבלנות הזו, וצריך לא לחגוג בצורה כזו בפורים כי המחיר יהיה כבד".

הוא הוסיף כי "האכיפה בוודאי צריכה להיות שוויונית ואני מקווה שמאמצי האכיפה יימשכו, אבל אני חושב שהמפתח הוא לא האכיפה, אלא המנהיגות הקהילתית. הם צריכים להבין שלטובת עצמם ולטובת הקהילה אסור לחגוג בפורים בצורה בלתי אחראית".

אש הבהיר כי "האפשרות להטיל עוצר לילה או סגר בפורים קיימת, אבל אני לא חושב שצריך להגיע למצב הזה. אם נראה שאנחנו הולכים למשהו בלתי נשלט ושזה יכול להשפיע על מגמת התחלואה בצורה לא טובה, יכול להיות שנמליץ על זה. אני לא רוצה להגיע לשם".

בינתיים, אלו ההגבלות שכבר פורסמו: לגבי סעודות החג, יאסרו התקהלויות המוניות ויתירו רק את חגיגות הפורים במסגרת המשפחה הגרעינית.

עוד במתווה: הגבלות שיוטלו כבר משבת זכור, כולל אישור להגיע לבתי הכנסיות - אך רק עם חלוקה בקפסולות, תוך שמירה על מרווח של אדם אחד ל-4 מטרים רבועים.

כל קפסולה תכיל עשרה מתפללים, ובין הקפסולות יציבו מחיצות. מקסימום מתפללים בבית כנסת אחד: 100 אנשים - כך דווח בחדשות 13.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר