יקבלו פיתוח והרחבת היישוב

לראשונה: הערים החרדיות יכללו באזורי העדיפות של קק"ל

הישג היסטורי - בזכות הסיעה החרדית שהתמודדה לראשונה בבחירות להסתדרות הציונית. מעתה, הערים החרדיות יכללו ברשימת הפיתוח של הקק"ל בישובים מעבר לקו הירוק; "היסטוריה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מודיעין עילית. אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

הנהלת קק"ל אישרה אמש (ראשון) הצעת החלטה היסטורית שמשנה רשמית את מדיניות הארגון, ומסדירה את פעילותו בפיתוח ההתיישבות ורכישת מקרקעין גם ביישובים שמעבר לקו הירוק, הערים החרדיות מעבר לקו הירוק גם יכללו ברשימה.

משמעות ההחלטה היא הפניית משאבים של קק"ל באופן רשמי לטובת פיתוח והרחבת יישובים יהודים באזור יהודה ושומרון, כאשר היישובים החרדים עמנואל, ביתר עילית ומודיעין עילית יכללו ברשימה.

ההחלטה הועלתה בהנהלת קק"ל ואושרה ברוב קולות - שישה תומכים מול חמישה מתנגדים, של נציגי קואליציית הימין בהנהלה כולל הסיעה החרדית החדשה - ארץ הקודש.

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', סיעת ארץ הקודש, היא סיעה חרדית אמריקאית שהתמודדה לראשונה בבחירות האחרונות שנערכו להסתדרות הציונית, וזכתה להישג מרשים כאשר קיבלה 20,000 קולות ובכך הפכה לסיעה השלישית בגודלה בארה"ב.

בעקבות ההישג, הסיעה היוותה לשון מאזניים ביחסי הכוחות בהרכבת הקואליציה, והביאה להקמת קואליציית ימין לראשונה בתולדות ההסתדרות הציונית. הקמת קואליציית הימין היא זו שאפשרה לנציגי סיעות הימין לקבל לידיהם תפקידי מפתח ולהעביר החלטות לחיזוק ההתיישבות היהודית בכל רחבי ארץ ישראל.

פסח לרנר, מייסד ויו"ר הסיעה, בירך את יו"ר קק"ל אברהם דובדבני (דובדב) וסגן היו"ר שלמה (מומו) דרעי שהוביל את המהלכים לקבלת ההחלטה. "

היעד המרכזי של הקמת סיעת ארץ הקודש, היה לעשות סוף לשליטה המוחלטת של הסיעות הליברליות במוסדות ההסתדרות הציונית, לאחר שאלו עסקו בקידום אג'נדות שמאל מובהקות תחת כסות תמימה של "חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות", אמר לרנר.

"המטרה שלנו היא להוכיח קבל עם ועולם, שיהדות התפוצות אוהדת את מדינת ישראל וחפצה בחיזוק ההתיישבות ושמירה על ביטחונה. אני גאה על ההישג המדהים ומברך את שותפינו על כך".

לרנר אף הביע את צערו על הפעילות של נציגי התנועות הליברליות בקרב גורמי ממשל אמריקנים בניסיון לגנות את ישראל ולמנוע את אישור ההחלטה.

לדבריו: "אני מקווה שנציגי כלל הסיעות בהסתדרות ילמדו לכבד את החלטת הרוב, וימנעו משיתוף פעולה עם גורמי חוץ במטרה לייצר מצג שווא של משבר ולחצים דיפלומטיים."

בנוסף, בסיעה החרדית מציינים בסיפוק רב את ההישג של הכללת היישובים החרדים בהחלטה שהתקבלה. זאת לאחר שבנוסח ההחלטה הראשוני שפורסם, צורפה רשימת יישובים המוגדרים כ"אזורים מועדפים לרכישה".

אך היישובים החרדים לא נכללו ברשימת היישובים הללו. עם קבלת נוסח ההחלטה, פעלו נציגי הסיעה על מנת לכלול בה גם את היישובים החרדים ביתר עילית ועמנואל ברשימת היישובים המועדפים.

"ההחלטה שהתקבלה היא החלטה מבורכת והיסטורית. אנו גאים ונרגשים על כך שלקחנו בה חלק, ומברכים על כך שהיא כוללת בתוכה גם את היישובים החרדים באזורי העדיפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר