בלי חינוך - ובלי חתונות

מתקפה: נתניהו לא מוכן שיפורסם שעושים הטבות לחרדים

במפלגות החרדיות עולים למתקפה נגד ראש הממשלה ברקע העובדה שלא מאשרים חינוך לילדים חרדים, ולמרות ההבנות אין מתווה לעריכת חתונות: "משחקים עם צבע הרמזור נגד החרדים" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Reuven Kastro/POOL)

חברי ועדת השרים לקורונה מקיימים היום (שני) ישיבה נוספת שדנה בנתוני התחלואה ובדרכי היציאה מהסגר השלישי. הישיבה שוב הייתה מאבק בין יריבים פוליטיים, בנימין נתניהו ובני גנץ, ולא ישיבת הנהלה סדירה שמטפלת במגיפה.

עיקר הישיבה היה סביב פורים הקרב ובא, וככל הנראה יחליטו לאשר את המתווה שהציע ממונה הקורונה אש, עם אישור לעד מאה מתפללים בקבוצות של עשרה בבית הכנסת, אבל שאר הדברים, שחשובים לחרדים ולאוכלוסייה כולה כאוויר לנשימה, נותרו בחוץ.

תחילה, סוגיית מערכת החינוך: בישיבת ועדת השרים בשבוע שעבר, אושר לכאורה מתווה בין נתניהו, אדלשטיין, גלנט ודרעי, מתווה שסוכם על ידי יעקב אשר, לפתיחת בתי הספר לתלמידים מחלימים גם בערים אדומות, אבל גם בישיבה היום ההצעה לא עלתה להצבעה - ובימים הקרובים, בהם מזג האוויר עתיד להיות קר וגשום, תלמידים רבים עדיין לא יוכלו לחזור לכיתתם.

גורם במפלגות החרדיות טען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מאז פרוץ המגיפה, החרדים מקבלים יחס מפלה לרעה בממשלה: "כשהיה לקבינט נוח, הציעו לחלק את הצבע האדום ברמזור לשניים, נגד החרדים. עכשיו, כשזה עבור החילונים, הוא מחלק את הכתום לשניים כדי לפתוח יותר".

הוא הוסיף, "אותו הדבר קרה גם עם עדכון הרמזור: כשאנחנו ביקשנו לעדכן אותו פעמיים בשבוע, במשרד הבריאות אמרו ש'אי אפשר'. עכשיו, כשרוצים לפתוח את מערכת החינוך הכללית, זה כן מתאים".

שנית, מתווה החתונות: בחברה החרדית משוועים לפתיחת אולמות האירועים ע"פ הנחיות "התו הסגול", אע"פ שב'ש"ס' ו'יהדות התורה' כבר הסכימו לאכיפה מחמירה ואף שאושר חוק הגדלת הקנסות.

למרות זאת, חודשים רבים שצעירים חרדים דוחים את שמחתם כדי לקיימה עם משפחתם המורחבת, אך ההבטחות על פתיחה במתווה הירוק עבור מתחסנים ומחלימים לא קוימו.

בעל אולם אירועים משמעותי במרכז אמר ל'כיכר השבת' כי עבור משפחות רבות, הגיעו מים עד נפש: "יש עשרות משפחות שקבעו אצלי אירועים לאחר פורים מתוך הנחה שאיזה מהמתווים יאושר. כשהן שומעות שאין מתוה הן מצהירות שיקיימו את האירוע בכל מקרה". גורם אחר בענף העריך כי "מספר האירועים בשבועות הקרובים בחברה החרדית יגיע לאלפים, עם או בלי אישור".

חודש וקצת לבחירות, ולהחלטות בוועדת השרים לקורונה יכולות להיות השפעה ביום שלאחריהן. במפלגות החרדיות חשים שנתניהו מפנה להן עורף, ולפחות ב'יהדות התורה' כבר לא פוסלים בריאיונות את סער או לפיד.

"נתניהו לא מוכן שיפורסם שהוא עושה הטבות לחרדים. לא התקיים שום דיון רציני על החתונות או החינוך, זה לעג לרש", אומר גורם המעורה בסוגיות הפוליטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר