"חושב שהוא יותר חכם"

ראש הישיבה: "מלמד שלא מתחסן - לא ראוי להיות מלמד"

הגאון רבי ברוך דב פוברסקי נשאל האם אפשר להוציא מלמד לחל"ת במידה והוא מסרב להתחסן, ראש הישיבה הסביר כי זו לא שאלה של 'חושן משפט', וברור שמלמד כזה לא יכול ללמד ילדים בחיידר (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי ברוך דב פוברסקי (צילום: שוקי לרר)

גדולי ישראל כבר הורו על החיוב להתחסן נגד נגיף הקורונה, אך ראש הישיבה הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הסביר הבוקר (שלישי) כי מלמד שלא מתחסן, לא ראוי להיות מלמד.

מנהל רשת תלמודי תורה ברחבי הארץ עלה היום להתייעצות במעונו של ראש הישיבה, כדי לדון בנושא המסעיר בתקופה האחרונה את הרחוב החרדי, האם מנהל יכול לחייב את המלמדים להתחסן.

בנוסף, המנהל שאל את ראש הישיבה, האם הוא יוכל להוציא לחופשה ללא תשלום מלמד שיסרב להתחסן ובכך לנסות לשכנע את המלמדים ללכת ולהתחסן.

ראש הישיבה ענה לאותו מנהל: "עד שאתה שואל בענייני חושן משפט, ואם יש למעביד זכות לתבוע מעובד דברים כגון אלו, תשאל את עצמך אם בכלל מלמד כזה ראוי ללמד תינוקות של בית רבן".

"אדם", הוסיף ראש הישיבה, שאין לו אחריות, על חייהם של תלמידיו ובני משפחותיהם העלולים חלילה להיפגע ולחלות בגינו האם אדם זה ראוי להיות מחנך".

עוד הוסיף ואמר ראש הישיבה לאותו מנהל: "הלא דעת גדולי ישראל שיש ליטול את החיסון, ומלמד זה חושב שהוא יותר חכם מגדולי ישראל, כלום ראוי איש זה להוות דוגמא לחינוך לילדי ישראל?!".

כזכור, מוקדם יותר השבוע, הדיין הבכיר הגאון רבי יהודה סילמן, פסק כי ניתן לחייב את כל צוותי ההוראה; הן בבנים והן בבנות וכן בישיבות ובסמינרים - ללכת ולהתחסן.

(באדיבות: חדשות הערב, כאן 11)

בפסק ההלכה כותב הרב סילמן: מעסיק יכול לחייב עובדים ללכת ולהתחסן, מנהל מוסד חינוכי יכול לחייב מורים ומורות להתחסן וכן ראש ישיבה יכול לחייב את הבחורים להתחסן.

לגבי אברך שלא הלך והתחסן ונדבק בנגיף הקורונה, הרב סילמן נשאל האם מותר לנכות משכרו, על זה השיב הרב סילמן בשלילה והסביר שצריך להמתין עד לאחר חג הפסח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר