4 חודשים אחרי שטס

הוועדה מונעת את חזרתו של האברך; משפחתו בפני קריסה

אברך שיצא לפני כ-4 חודשים לשחיטה בחו"ל, נתקל בסגר במדינת היעד. בשבוע האחרון, הוסר הסגר אך בוועדת החריגים מונעים מהאברך לשוב ולראות את משפחתו - שעומדת בפני קריסה (אקטואליה)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
האברך במהלך עבודתו באורגוואי, וביהמ"ד של השוחטים (צילום: ללא קרדיט)

פרסום ראשון: ועדת החריגים המאשרת כניסה לישראל מונעת את חזרתו ארצה של אברך, שיצא לפני ארבעה חודשים מהארץ - ומשפחתו עומדת בפני קריסה מוחלטת.

מהפרטים הקשים שהגיעו לידי 'כיכר השבת' עולה כי מדובר באברך שיצא לשחיטה בחו"ל, אך בשל הסגר שהוטל על מדינת אורגוואי - הוא לא יכל לצאת מהמדינה ולשוב ארצה, וכך נתקע שם במשך מספר חודשים. כעת, כשהוא כבר יכול לחזור, לאחר שהסגר המקומי הוסר - הוועדה לא מאשרת את כניסתו לישראל.

חיה, אשתו של האברך, שנותרה לבדה בארץ עם שלושת ילדיהם, מגוללת בשיחה עם 'כיכר השבת' את השתלשלות המקרה. "אני ובעלי ישראליים ומתגוררים בישראל יחד עם משפחתנו", היא מדגישה בפתח השיחה.

האברך במהלך עבודת השחיטה באורגוואי

"לפני ארבעה חודשים", מתארת חיה, "בעלי יצא לשחוט באורגוואי עם גוף כשרות מוכר, הוא היה אמור לשהות שם במשך חודש וחצי. אך לרוע המזל, בדיוק כשהיה אמור לחזור, אורגוואי הודיעה כי היא מטילה סגר כללי על המדינה - אין יוצא ואין בא".

חיה מתארת את מה שעובר עליה בחודשים האחרונים: "מאז סוכות, אני מתמודדת לבד עם שלושה ילדים קטנים, כאשר אין לי שום תמיכה סביבתית או משפחתית ואין לימודים לילדים".

"מחר, אמורה לצאת טיסה מאורגוואי, שדרכה הוא יוכל לנחות בישראל", היא מוסיפה, "הגשתי פנייה לוועדת החריגים והייתי בטוחה שאני על הגל, איזו סיבה יש לא לאשר לו כניסה? יש לו את כל מה שנדרש, אך למרבה הצער קיבלנו תשובה שלילית מהוועדה".

בית המדרש של השוחטים באורגוואי

"בינתיים, הפעלתי את כל מי שאני מכירה שינסה להשפיע על הוועדה, אך נראה שיש שם אטימות מוחלטת לסיפורים אנושיים", היא אומרת בכאב.

"הילדים שלי בוכים ומתחננים לראות את אבא שלהם, אחרי שלא ראו אותו תקופה, אני גם מרגישה שאני הולכת להתמוטט, אני רק מבקשת שתעזרו לי, מה שקורה עכשיו זה כבר לא בשליטתי", היא מתחננת לעזרה.

פנינו לקבל את תגובתה של הוועדה, אך זו בוששה מלהגיע עד לשעת פרסום הכתבה.

בית המדרש של השוחטים באורגוואי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר