הוטלה צנזורה

הממשלה התכנסה ל'דיון חשאי' בנושא הומניטרי - בסוריה

הממשלה התכנסה הערב לישיבה חשאית ושלא מן המניין שנערכה באמצעים מאובטחים כדי למנוע הדלפות ותחת איפול הצנזורה - בנושא הומניטרי בסוריה; ברקע: מגעים בין ישראל ורוסיה (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ד' באדר תשפ"א | 16.02.21
(צילום: Amit Shabi/POOL)

שרי הממשלה זומנו בבהילות לישיבת ממשלה מיוחדת, שלא מן המניין, שנערכה הערב (שלישי) בחשאיות, ובאופן חריג - תחת איפול הצנזורה הצבאית והסתיימה כעבור כמחצית השעה.

לאחר הישיבה הותר לדווח כי ישראל פנתה לרוסיה כדי שתסייע בהשפעתה בסוריה בסוגיה הומניטארית. נתניהו אשכנזי וגנץ שוחחו בנושא ההומניטארי עם מקביליהם ברוסיה.

מוקדם יותר היו נועד שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, עם סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאל בוגדנוב. לפי הודעת משרד החוץ הרוסי, בשיחה דנו השניים בבעיות אזוריות מרכזיות - בדגש על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וכן נושאים אקטואליים בסדר היום של שתי המדינות.

בשבוע שעבר דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על הסוגיות האזוריות ועל המשך התיאום בין ישראל לרוסיה מול התפתחויות ביטחוניות באזור.

לחלק מהשרים נמסר כי ישיבת הממשלה תעסוק ב"נושא ביטחוני", אך בהמשך התברר כי מדובר, כאמור, ב"נושא הומניטרי". הישיבה מתקיימת באמצעות שיחת וידאו מאובטחת, בניגוד לרגיל, כדי למנוע הדלפות.

הישיבה תואמה מול שר הביטחון בני גנץ שאישר אותה, והיא הוגדרה בפני השרים כ"בהולה". השרים התבקשו להתחבר לישיבה משני מוקדים של וידאו קונפרנס ולא מהזום כדי לשמור על סודיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר