בהיעדרות הליכוד

העתירה לפסילה הרשימה המשותפת נדחתה

למרות שהשתתפה בפסילת מועמדת 'העבודה', מפלגת 'הליכוד' נעדרה מההצבעה לפסילת 'המשותפת' • בן גביר: "'הליכוד' מכשירה התמודדות תומכי טרור לכנסת" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מסע הבחירות של בנימין נתניהו בחברה הערבית נתקל היום (רביעי) בבעיה: מצד אחד, ראש הממשלה מכנה את 'הרשימה המשותפת' כתומכי טרור, ומצד שני, הוא מבקש את קולות הבוחרים הערביים וחשש מפגיעה בהם. החלטת 'הליכוד', בסופו של דבר, להיעדר מההצבעה על פסילת 'המשותפת', הפילה את ההצעה - אבל עוררה את זעם הימין.

העתירה, שהגיש יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר, נפלה לאחר שרוב המפלגות נעדרו, בהן 'תקווה חדשה' ו'ישראל ביתנו', אבל האצבע המאשימה הופנתה אל 'הליכוד', שניסתה להסביר את הפער במסרים:

"'הרשימה המשותפת' ומנסור עבאס לא יהיו בממשלה שלנו ולא נישען עליהם בשום דרך כי הם תומכי טרור.

בכל בחירות אנחנו מצביעים נגד, אבל בג"ץ תמיד מכשיר אותה ו'המשותפת' מנצלת את ההצבעה כדי להתחזק ולהביא קולות. הפעם ניקח את קולות אזרחי ישראל הערבים, כי נמאס להם לבזבז את הקולות שלהם על מפלגות שיושבות באופוזיציה ולא עושות למענם כלום".

מ'עוצמה יהודית' נמסר: "אין לנו אלא להצר על כך שמצד אחד מציגים ב'ליכוד' את חברי 'המשותפת' כתומכי טרור, ומצד שני מכשירים בפועל את התמודדותם לכנסת. אין הסבר שמניח את הדעת מדוע ב'ליכוד' לא מוכנים לעשות מאמץ כדי להוציא את המעריצה של סמיר קונטאר, את יועצו של ערפאת ואת שאר תומכי הטרור מהכנסת".

במהלך הדיון התעורר דיון בין ח"כ אוסאמה סעדי לאיתמר בן גביר, כשהראשון כינה את יו"ר 'עוצמה יהודית' גזען, והאחרון השיב לו 'מחבל'. סעדי אמר כי "בן גביר ימונה לשר המשפטים של נתניהו", ובן גביר ענה "שמח שאני הסיוט שלכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר