ראש הישיבה במסר חריף

'פורים רב' בישיבות: אלו שעשו ליצנות נענשו בצורה משונה

בשיחה שמסר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין לקראת פורים, הוא דיבר על אלו שמחכים לחג הפורים כדי לצחוק על השני: "המציאות שכל הליצנים נענשו בצורה משונה מאוד", אמר • צפו (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין (צילום: באדיבות המצלם, Yaakov Naumi/Flash90)

בשיחה חריגה שמסר הערב (רביעי) ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הוא דיבר על חג הפורים והסביר כי אלו שעושים ליצנות בפורים - נענשים ופורים זה זמן של אהבת הבריות.

השיחה נמסרה דרך קו הטלפון לאלפי אברכים ובחורי ישיבות. לאחר השיחה התחיל ראש הישיבה לדבר על חג הפורים המתקרב, כשהוא מכוון בעיקר על תופעת ה'פורים רב' הנהוגה בישיבות:

"יש כאלה שבפורים", פתח ואמר ראש הישיבה: "אם יש איזה קפידא על מישהו ורוצים לצער אותו, אז מחכים לפורים, ועושים איזה כתבה על עיתון קיר, או סתם רוצים לעשות שמח, לשמח את הציבור, שיהיה בשמחה, שמחת פורים, אז עושים הצגה כזאת".

"לוקחים מישהו, אדם חשוב או פחות חשוב ועושים ככה בדחנות, כך מעשים שהיו. אז המציאות הייתה שכל אלו שעסקו בזה נענשו בצורה איומה, בצורה משונה מאד. כשבפורים עשו ליצנות, או סתם נקמה עם חשבונות לחכות לפורים, נענשו בצורה משונה מאוד".

"פורים", הסביר ראש הישיבה: "זה זמן של אהבת הבריות, משלוח מנות איש לרעהו, כתוב אורה ושמחה וששון ויקר. פורים כתוב כפורים, יום כיפור זה כמו פורים, זאת אומרת פורים זה יותר מיום כיפור, זה שאלה מה הפשט בזה".

"על כל פנים זאת אומרת כמו שביום כיפור אדם מקבל מדרגה יותר גדולה על ידי התשובה ביום כיפור והצום, אדם מתעלה, מקבל התעלות, אז גם בפורים אדם מקבל מדרגה, עוד מדרגה, יותר מאשר ביום כיפור, ככה זה".

"אז זה זמן כזה שאדם מקבל יותר מדרגה, אז לעסוק בדברים כאלה שזה נגד השכל ונגד הדין? נגד המידות הטובות? אז לא שייך דבר כזה, זה דבר פשוט", סיים ראש הישיבה את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר