"גן עדן וגשמיות"

איך הרגיע מרן הגר"ח את ראשי הת"תים • תיעוד

ראשי הת"תים של הישיבות הגדולות, עלו אמש אל מרן הגר"ח קנייבסקי ושטחו את מצוקתם הקשה בשנה זו - בעקבות הקורונה והמגבלות; זה מה שמרן הבטיח להם • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
גבאי התת"ים של ישיבות בית מתתיהו, חברון, וולפסון ומיר י-ם (צילום: ללא קרדיט)

כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', הת"תים של הישיבות נמצאים בבעיה רצינית. בשל כך עלו אמש (רביעי) ראשי הת"תים אל מעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, תיעוד הנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'.

בשבוע שעבר דווח לראשונה ב'כיכר השבת', כי ראשי התת"ים של ישיבות בית מתתיהו, חברון, וולפסון ומיר ירושלים, נועדו עם יענקי קנייבסקי והוא הבטיח להם שלא יצא מכתב שיאסור על אסיפת כספים.

אמש כאמור עלו גבאי התת"ים בישיבות הגדולות, לקבל את הכוונתו וברכתו של מרן שר התורה, תוך שהם שטחו בפני מרן שה"ת את המצוקה הקשה, והחשש הגדול, לקיום מוסדות התת"ים שתלוי ועומד על המגבית בשני ימי הפורים בלבד, ובמיוחד שהשנה הבאה היא שנה מעוברת והתקציב הנדרש לשנה, עולה בחודש נוסף. וע"כ מוסדות התת"ים נמצאים בסכנה קיומית ממש.

השיחה המלאה

מה ניתן לשכנע את האנשים שיבואו אליהם להתרימם?

"שיזכו לגן עדן ובגשמיות ובכסף".

כל שנה, הם אוספים כסף בפורים בשביל הבחורים בישיבה, שקשה להם לשלם את ההוצאות של החתונה, או סתם בחורים שקשה להם באופן כללי, ומהכסף הזה שאוספים אז אפשר כל השנה לעזור להם.

ועכשיו בגלל הקורונה המצב הוא יותר קשה, גם יש יותר עניים, וגם אנשים נותנים פחות כסף, אז צריכים ברכה גדולה עכשיו לקראת פורים שהם יצליחו לאסוף את הכסף, ושיהיה להם בהצלחה?

"ה' יעזור".

הם יבואו לאנשים לאסוף כסף, היום קשה לשכנע אנשים, בגלל המצב אנשים קשה להם עם הכסף, מה הם יכולים לשכנע אותם, מה הם יזכו בזכות שהם יעזרו לבחורים, שיוכלו ללמוד, ויוכלו להתחתן, וכל ההוצאות של הבחורים?

"יזכו לגן עדן"

ומה הם יזכו בגשמיות?

"כסף."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר