תמורה סודית

הצעירה הישראלית ששוחררה מסוריה נחתה באישון לילה

הצעירה הישראלית, חרדית לשעבר ממודיעין עילית, נחתה הלילה בנתב"ג לאחר שהוחזרה מרוסיה אליה הועברה על ידי הסורים בתמורה לשחרור אסירה סורית ותמורה נוספת האסורה בפרסום (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו מודה לפוטין (צילום: משרד ראש הממשלה)

הצעירה הישראלית, תושבת מודיעין עילית לשעבר, שחצתה רגלית את הגבול לסוריה באזור החרמון ונעצרה בידי הסורים נחתה הלילה (שישי) בנמל התעופה בן גוריון לאחר שהוחזרה בידי מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום ונציגים מהמל"ל.

הצעירה שוחחה עם משפחתה עוד לפני שהמריאה ממוסקבה, וצפויה להיחקר בשב"כ על האירוע כולו. רופא ישראלי שהגיע יחד עם המשלחת בדק אותה וקבע שמצבה טוב.

עבור השבת הצעירה, ישראל העבירה לסוריה אתמול שני רועי צאן סורים שנעצרו לאחר שחצו את הגבול, ככל הנראה כדי לסייע לחיזבאללה באיסוף מידע, והעניקה חנינה לאסירה ניהאל אל-מקת. כמו כן ניתנה גם תמורה נוספת שאסורה בפרסום.

עם המראת המשלחת הישראלית הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ולכל מי שסייע בהחזרת הישראלית - כולל צה"ל, משרד הביטחון, נשיא המדינה, משרד החוץ וגורמים רבים נוספים.

לדברי נתניהו, "לפני ימים אחדים צעירה ישראלית חצתה את הגבול לסוריה. שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל. אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה".

על פי הדיווחים, בישראל ניסו להקטין את גדול האירוע ובמערכת הביטחון ביקשו מנתניהו שלא לערוך קבלת פנים בשדה התעופה וזאת כדי לא להגדיל את המחיר לאירועים כאלה הן מבחינת הסורים והן מבחינת הרוסים שידרשו מישראל תמורה גדולה יותר על סיועם בפרשה שבסופו של דבר הייתה הומינטרית בלבד ולא בעלת משמעות ביטחונית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר