דיווח

בתמורה להחזרת הצעירה; ישראל רכשה חיסונים עבור אסד

בישראל אסרו לפרסם מה קיבלה סוריה בתמורה לשחרורה של החרדית לשעבר שנכנסה למדינה, אך דיווח ב'תיקון עולם' מעלה כי ישראל רכשה מרוסיה חיסונים עבור משטרו של בשאר אל-אסד (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אסד (צילום: סוכנות הידיעות הסורית)

ישראל רכשה חיסונים נגד נגיף הקורונה, מהחברה הרוסית 'ספוטניק', בעלות של מיליון דולר עבור משטרו של נשיא סוריה בשאר אל-אסד וזה בתמורה לשחרורה של החרדית לשעבר מקרית ספר שנכנסה לסוריה ונעצרה על ידי המשטר המקומי.

על פי הדיווח בבלוג האמריקני "תיקון עולם", ישראל רכשה מילוני חיסונים מרוסיה והעבירה אותם למשטר אסד עבור אזרחי סוריה.

בתוך כך, מדברים שכתבה בעבר הצעירה שנפלה בידי משטר אסד, עולה כי היא נכנסה במכוון למדינה הערבית. בין היתר כתבה: "אני לא מכירה בקווים שלכם. לא ירוק, לא כחול, לא סגול. גם קו אדום לא יעצור אותי".

בסמוך לכניסת השבת, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם אימה של הצעירה שהודתה על המאמצים שנעשו להשבת בתה. ראש הממשלה ביקש לחזק אותה ואת משפחתה ואמר שישראל תמיד תפעל להחזיר את אזרחיה.

שר הביטחון, בני גנץ, עדכן ביום שישי: "לפני כשבועיים קיבלנו מידע על אזרחית ישראלית הנמצאת בידי כוחות הביטחון הסורים. היא עברה לצד הסורי על דעתה ובכוחות עצמה - אירוע שאנחנו עוד נתחקר".

לדבריו: "מיד התחלנו לפעול להשבתה. הבהרנו לצד השני שמדובר באזרחית ושיש כאן אירוע הומניטרי ולא ביטחוני. ערכנו שיחות של הבכירים ביותר עם מקבילינו הרוסים, שוחחתי באופן אישי עם שר ההגנה הרוסי, לו אני מבקש להודות על מעורבותו ועל הסיוע של ממשלת רוסיה במאמץ להשבתה הביתה".

|מדינת ישראל, תמיד תסייע לכל ישראלי בכל מקום בעולם", הדגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר