צפו בוידאו

בן גביר פרסם סרטון, ועורר מלחמה פוליטית

סרטון של איתמר בן גביר על ממשלת החלומות של יאיר לפיד עורר סערה פוליטית: למרות שהתנער, תקף בנט את סמוטריץ' - מה שעורר מלחמה בין השותפים הפוליטיים לשעבר (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חודש לבחירות, והמפלגות מנסות להוכיח הבדלים, לפעמים בקיצוניות: 'עוצמה יהודית', שחתמה על בלוק טכני עם 'הציונות הדתית', פרסמה סרטון תיאורטי על איך תיראה ממשלת לפיד, בה חברים סער, בנט, מיכאלי ועודה.

בסרטון, לכאורה קבוצת וואטסאפ בה חברים כלל המפלגות, וכן אבתיסאם מראענה, נציגת 'העבודה' שנפסלה ע"י ועדת הבחירות, והיבא יזבק.

שתיהן כותבות בגנות מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, יזבק מהללת את המחבל סמיר קונטאר ומראענה מפרסמת תמונה שבה נראה הצורר הנאצי היטלר אהוב.

דקות ספורות לאחר פרסומו, התעוררה סערה, ובמפלגתו של בצלאל סמוטריץ' טענו כי הסרטון פורסם ללא ידיעתם, וגינו: "הסרטון שהופץ הערב בלא ידיעתנו הוא חמור מאוד. בתור דור שלישי לניצולים, השואה היא מחוץ לתחום. נקודה", כתב סמוטריץ'.

הוא הוסיף, "יש לנו ויכוח נוקב עם בנט שמסרב להתחייב לממשלת ימין וחותר להקמת ממשלה עם לפיד ומרב מיכאלי אבל את הוויכוח הזה צריך לנהל בגבולות גזרה מאוד ברורים. שימוש בהיטלר והשואה הוא מחוץ לגבול השיח. נקודה".

למרות ההתנערות, יו"ר 'ימינה', נפתלי בנט, הסיר את הכפפות נגד סמוטריץ' וכתב: "בצלאל, הגיע הזמן להגיד די. ראיתי שהעלתם במוצ"ש סרטון מכפיש בו הכנסתם אותי כחבר בממשלה של תומכי מחבלים, הצגתם אותי בממשלה שבה יבטלו את יום העצמאות ויעשו יום הנכבה. יאשרו יום הוקרה לחמאס והגדלתם לשים תמונה של היטלר. יש גבול, שתקתי עד עכשיו על כל המתקפות כי לא רציתי לריב איתך אבל הערב עברתם גבול. בצלאל, זו לא הציונות הדתית. זה בדיוק ההיפך מכל מה שחונכנו. זה חילול השם הכי נורא שיכול להיות".

סמוטריץ', עד לא מזמן שותפו להנהגת 'ימינה', השיב: "‏נפתלי, אני כבר הבהרתי שהסרטון חמור ושאני לא עומד מאחוריו. סבבה שאתה חוגג על זה הערב ועושה סיבוב. בכיף. עכשיו בוא נדבר על מהות וערכים: אתה מתחייב לבוחריך לשבת רק בממשלת ימין או שגם לא שולל ישיבה בממשלת שמאל מרכז עם לפיד, ליברמן ומירב מיכאלי? ‏(או שכל בוחרי הימין הם "ילדי כאפות" כפי שכינית אותי הערב ולכן אתה לא חייב לתת להם תשובה?)".

יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, שמנהל את מסע הבחירות בחידוד המסרים נגד איתמר בן גביר, תקף: ‏"אין גבול לתועבה של בן גביר וסמוטריץ'. גטו, שואה, היטלר, סמיר קונטר, הכל מותר בשם הגזענות והקיצוניות. בושה ובושה גם לנתניהו שעושה הכל כדי להכניס את הקיצונים האלה לכנסת ישראל".

גם במפלגת 'העבודה' הגיבו על הסרטון: "החיבור של נתניהו לבן גביר הוליד סרטון מבחיל שבו גילויי חיבה לצורר הנאצי. מי שהולך לישון עם חבורת גזענים שלא יתפלא שהוא מתעורר עם עלילות אנטישמיות. ללא הכהניסטים אין לנתניהו ממשלה. מפלגת העבודה קוראת לכל המפלגות בישראל להתנער מבן-גביר והארס שהוא מפיץ".

יו"ר 'עוצמה יהודית' ומחולל הסערה, איתמר בן גביר, הודיע כי הוא לא מתחרט על פרסום הסרטון: "אין לנו שום כוונה להיגרר לפופוליזם שהתקשורת מנסה לייצר. אני מעריך את בנט, שלו זכויות רבות, וחלילה לא סבור שהוא כמו לפיד ומרצ, אך עם זאת טרם שמענו התחייבות ברורה של 'ימינה' שלא תשב בממשלה עם לפיד, בתמיכת תומכי הטרור מ'המשותפת' ועם 'העבודה' שמועמדת מספר 7 שלה מבזה את זכר השואה ואת חיילינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר