"לא נקים ממשלה ללא החרדים"

ח"כ מיקי זוהר: 'החרדים מנהלים את הממשלה? שקר גדול'

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר בריאיון באולפן 'כיכר השבת' • החרדים? "מתחייבים לא להקים ממשלה בלעדיהם" • אכיפת החוק? "רודפים את הימין, הפכנו למטרות" • קורונה? "מגיע לנו ציון גבוה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חודש לבחירות 2021, יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס למשבר הקורונה וההתנהלות של ראש הממשלה, היחסים בין בנימין נתניהו לציבור החרדי והעימות בין מערכת אכיפת החוק לימין. צפו בריאיון המלא.

ח"כ זוהר התייחס לאמונה בליכוד שבבחירות הללו הימין ישיג רוב של 61: "אני חוזרת לבחירות הראשונות. ידענו שלימין יש 64-65 מנדטים, היה חסר את שבנט יעבור את אחוז החסימה. זה המודל שעליו אנחנו רואים את מערכת הבחירות הזאת. זו שאלה של אחוזי הצבעה, האם מצביעי הימין יגיעו בהמוניהם להצביע והאם הם יצביעו למפלגות ימניות".

באשר לחיבור בין איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', חיבור עליו עמל ראש הממשלה, הסביר זוהר: "אנחנו רואים שכרגע, עצם העובדה שהם התחברו - אין קולות של הימים שמתבזבזים, אפילו לא קול אחד. מי שיתן את קולו לסער ובנט - נותן את ידו להקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד".

עם זאת, זוהר מדגיש שבן גביר לא יכהן כשר בממשלה: "כרגע הוא לא הוכיח, אולי בעשייה של כמה נשים בכנסת הוא יצליח להוכיח את זה, שהדעות שלו לא קיצוניות מידי. ממשלה אחראית על כלל אזרחי ישראל, כשאתה חבר בממשלה אתה צריך לדעת לאזן בין הדעות לבין מה שאתה צריך לעשות למען כלל אזרחי ישראל, ממשלה היא מקום שעוד מוקדם לאיתמר בן גביר".

איזה ציון היית נותן לראש הממשלה בניהול משבר הקורונה?

"אני נותן לנו דווקא ציון גבוה מאוד. עם כל הקושי שבדבר אני נותן ציון גבוהה. אני תמיד עושה השוואה בין מה שקורה בישראל למה שקורה בעולם".

לדבריו: "אתה לא יכול לעשות את ישראל כמדינה אחת וכמודל שאתה נותן לעצמך ציון מבלי להסתכל מה שקורה בעולם. שוודיה למשל- 12 אלף מתים, תראו מה קורה בארה"ב ובריטניה".

בנושא החינוך לא נכשלתם? כל אבא מרגיש שהפקירו את הילדים שלו

"לא. אני חושב שבנושא החינוך גילנו אחריות".

אתה משווה לעולם, ברוב העולם החינוך נשאר פתוח

"וברוב העולם יש מאות אלפי מתים וברוב העולם יש מאות אלפי נדבקים ביום. בסוף יש מחיר למצב הזה".

ח"כ זוהר התייחס לשיחות של ראש הממשלה עם בתי גדולי ישראל, לאחר הטלת הסגר, ואמר: "טוב שראש הממשלה עם מנהיגי ציבור, אתה צריך להיעזר בהם. נכון שאתה ראש הממשלה אבל עדיין אתה צריך את העזרה גם ממנהיגי הציבור השטח. טוב שראש הממשלה פונה אליהם ומבקש מהם לעזור לו לרתום את הציבור".

זוהר תקף את הביקורת: "זה ניסיון, שבעיני ניסיון מאוד לא מכובד ולא ראוי, של יריבנו הפוליטיים לצייר מצג כאילו המדינה מנוהלת על ידי המגזר החרדי, זה שקר גדול. אין מה לעשות, אנחנו חיים במדינה שיש בה הרבה פייק ניוז".

יו"ר הקואליציה מתחייב: "זה ברור, לא נקים ממשלה ללא החרדים. לא נחזור לממשלת לפיד-בנט, זה לא יקרה. אנחנו כרתנו את הברית הזו עם החרדים אחרי טעות שעשינו וויתרנו עליהם לטובת הברית של בנט ולפיד, גילנו את הטעות במרוצת השנים".

מיקי זוהר, בשנת 2021, מערכת אכיפת החוק רודפת את נציגי הימין?

בהמשך הריאיון: "כן, התשובה היא כן? אנחנו נבחרי הציבור, בפרט מהימין, נרדפים. מסומנים כמטרות, וברגע שיש הזדמנות להכות בנו ולפגוע במעמדנו ובכוחנו הציבורי, אל מהססים לעשות את זה. אנחנו מטרות".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר