חשש מעלייה בתחלואה

יוטל עוצר לילי? במשרד הבריאות נערכים לקראת חג פורים

לקראת חג הפורים, שיחל ביום חמישי בערב ויימשך עד יום ראשון, מקיימים במשרד הבריאות דיונים על האפשרות להטיל מגבלות חמורות - בהן עוצר לילי, כדי למנוע עלייה מחודשת בתחלואה (אקטואליה)

בוחרים תחפושות לפורים (צילום: Yossi Aloni/FLASH90)

לקראת חג הפורים, שיחל ביום חמישי בערב ויימשך עד יום ראשון - פורים משולש, מקיימים במשרד הבריאות דיונים על האפשרות להטיל מגבלות חמורות, במהלך החג, כדי למנוע עלייה מחודשת בתחלואה.

אחת האפשרויות הנשקלות במשרד הבריאות היא הטלת עוצר לילי, בליל פורים, וזאת כדי למנוע התקהלויות או מסיבות. בנוסף, דנו במשרד הבריאות באפשרויות אחרות שיצמצמו את המגעים בין אנשים שושנים, מגעים שעשויים להביא לעליה בתחלואה.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר אמש כי "אפשר לקיים תפילות תחת התו הירוק, אפשר לקיים את חגיגת החג במסגרת המשפחה, אבל הסעודות הגדולות, מסיבות וטישים - אסורים לגמרי. יש בהם סכנה לבריאות של כולנו".

הפרויקטור הזהיר כי "התוצאה של החגיגות תהיה סגירה מחודשת של החינוך, ואם יהיה גל תחלואה נצטרך לחזור לסגירה של המשק, עד כדי סגר".

פרופ' נחמן אש בפנייה לת"תניקים (דוברות משרד הבריאות)

אמש, בפנייה מיוחדת לת"תניקים בישיבות, שלא יצאו השנה לאסוף כספים, אמר פרופ' אש כי "אני מאוד מעריך את הוויתור שלכם לעשות את הדברים השנה בצורה אחרת, להישאר בישיבה, למען הבריאות של כולנו, שלכם ושל סביבתכם - זאת התרומה הגדולה ביותר עבור עם ישראל היום. אני משוכנע שלמרות הוויתור שלכם, בזה שלא תצאו, עדיין תצליחו להגיע ליעד שהצבתם".

החשש העיקרי הוא כי נתוני התחלואה שנמצאים בירידה משמעותית אך עדיין גבוהים עם אלפי חולים חדשים ביום ומעל 800 חולים במצב קשה, ישובו לעלות.

עד כה רק כ-3 מיליון ישראלים התחסנו בחיסון השני ויחד עם כמה מאות אלפי מחלימים, ישנם עוד מיליונים שטרם התחסנו, שיכולים להידבק בנגיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר